top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

"סופיה לורן – סיפור חיי"


"סופיה לורן – סיפור חיי"

סופיה לורן Getty Images צילום

סופיה לורן Getty Images צילום

סופיה לורן בת ה 90 זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן 1960 וזוכת פרס האוסקר בסרט "שתי נשים" של הבמאי האיטלקי ויטוריו דה סיקה ב 1962, בסרט "אתמול, היום ומחר" של ויטוריו דה סיקה מ 1963, שזכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר והורכב משלושה סיפורים שבהם היא כיכבה לצד השותף המועדף עליה, מרצ'לו מסטרויאני, ובשנת 1991 העניקה האקדמיה לסופיה לורן אוסקר כבוד כהוקרה על פועלה ותרומתה לעולם הקולנוע.

"סופיה לורן – סיפור חיי"

במסגרת חגיגות 30 שנה של המותג הנחשק דולצ'ה וגבאנה נערכה תצוגת רחוב מיוחדת בנאפולי בנוכחות אורחת הכבוד סופיה לורן, שאז היתה בת 81 ודיירי בניינים סמוכים מכל הגילאים, מכל הדורות, כולל סבתות שאחזו פעוטות, שגדשו את המרפסות והגגות וקראו בשמה של הכוכבת.

"אזרחית כבוד" קודם לכן זכתה סופיה לורן במסגרת טקס מיוחד באות של העיר נאפולי. מי שגדלה בעיירה פוזולי בפרברי נאפולי, הייתה למעשה אורחת הכבוד האידאלית בתצוגה.

Caption from LIFE.  Sophia Loren laughing while exchanging jokes during lunch break on a movie set

Caption from LIFE. Sophia Loren laughing while exchanging jokes during lunch break on a movie set

בין סרטיה המפורסמים אאידה בעיבוד הקולנועי לאופרה של ג'וזפה ורדי, קליאופטרה ב"יומיים עם קליאופטרה", "הזהב של נאפולי" של ויטוריו דה סיקה בהמשך הגיעו הפרויקטים המשותפים שלה עם מרצ'לו מסטרויאני "אתמול, היום, מחר", "שדה החמניות", "משהו ללבוש", "תשוקה בצל הבוקיצות" (1958), בו כיכבה לצד אנתוני פרקינס, שהיה הסרט האמריקני הראשון במסגרתו זכתה להצלחה, ובהמשך חלקה את המסך עם קרי גרנט בקומדיה "בית הסירות". עם זאת, עיקר תהילתה הגיע מהופעותיה בסרטיו של דה סיקה, "שתי נשים", "נישואים נוסח איטליה" ועוד הרבה הרבה סרטים טובים.

Sophia Loren, Italy, 1961

Sophia Loren, Italy, 1961

סופיה לורן היא דמות נערצת במולדתה, שחקנית איטלקייה, שהצליחה לחצות את האוקיינוס להוליווד ולהפוך לכוכבת גדולה באמריקה בעולם כולו.

Sophia Loren, Italy, 1961

Sophia Loren, Italy, 1961

המותג Dolce Gabbana

תצוגת “אלטה מודה" לעונת קוטור קיץ 2016 של בית האופנה דולצ'ה וגבאנה-אורחת הכבוד סופיה לורן

סופיה לורן אייקון קולנוע בינלאומי

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page