top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

New York Café בודפסט


New York Cafe in Budapest

New York Cafe in Budapest l Image: New York Café website


רבים מגלים שלגימה של כוס קפה טוב בבוקר מספקת להם רגע חשוב של הרהור, הזדמנות לאסוף את מחשבותיהם, לתכנן את משימות היום ולהתמקד ברגע הנוכחי. הרגשת החמימות שלו יכולה לטפח תחושת רוגע ובהירות, להתעורר באמת ולתת את הטון לפני תחילת היום.

מכיוון שמצבי הרוח שלנו עלולים להשתנות מספר פעמים במהלך היום, זה לא מזיק לתזמן את החלק העמוס ביותר של היום בסמוך לבית קפה מצוין.

אנחנו בדרך כלל אוהבים לשתות את הקפה שלנו כמו שאנחנו רגילים. קפה הוא התגלמות התשוקה, הריגוש והסגנון - יש שיאמרו אפילו שהוא שיקוף של האישיות שלנו. זה כמובן נתמך פחות על ידי ראיות מדעיות מאשר על ידי תצפית מדוקדקת. מעת לעת, אנו אכן בוחרים את חוזק הקפה על סמך מצב הרוח הנוכחי שלנו.

אם מתחשק לכם פינוק מיוחד, למה שלא תעשו אותו בסביבות המיוחדות ביותר: בבתי הקפה הכי יפים בעולם!

אחד מבתי הקפה היפים בעולם הוא קפה ניו יורק בבודפשט.


קפה ניו יורק בבודפשט (New York Kávéház) הוא בית קפה היסטורי ואייקוני הממוקם בלב העיר. הוא מכונה לעתים קרובות "בית הקפה היפה ביותר בעולם" וידוע בארכיטקטורה המדהימה שלו, חללי הפנים האלגנטיים וההיסטוריה העשירה שלו.

בית הקפה של ניו יורק נפתח במקור בשנת 1894 כחלק מהמטה המקומי של חברת ביטוח החיים של ניו יורק. הוא הפך במהירות למקום מפגש פופולארי עבור סופרים, אמנים ואנשי רוח והוא מילא תפקיד חשוב בסצנה התרבותית והספרותית של בודפשט בסוף המאה ה 19 ותחילת המאה ה 20.

"אין ספרות בלי בית קפה" – אמר Sándor Márai, סופר הונגרי מהמאה ה 20, שבעצמו ביקר תדיר בבניין ההיסטורי של בית הקפה ניו יורק.


פנים בית הקפה מעוטר בפאר עם ציורי קיר מעודנים, טיח מוזהב וריהוט מקושט. התקרה כוללת כיפת זכוכית מהממת הממלאת את החלל באור טבעי. האווירה יוקרתית ומפוארת, מעוררת את הפאר של עידן ה Belle Époque הבל אפוק.


במהלך השנים, בית הקפה של ניו יורק עבר כמה שינויים והתמודד גם עם תקופות של דעיכה. עם זאת, הוא שוחזר בסופו של דבר ליושנה ונפתח מחדש בשנת 2006.

כיום הוא ממשיך למשוך גם מקומיים וגם תיירים שבאים לחוות את הקסם ההיסטורי שלו וליהנות מכוס קפה או ארוחה טעימה.

New York Cafe in Budapest l Image: New York Café website


בית הקפה מציע מבחר רחב של משקאות, לרבות התמחויות קפה הונגריות מסורתיות, תה וקוקטיילים. יש בו גם תפריט עם מגוון מנות, החל מאפשרויות ארוחת בוקר ועד מתאבנים, מנות עיקריות וקינוחים.


על הקפה

ב New York Café, חובבי טעמים יכולים להזמין אספרסו, אספרסו איטלקי זוגי או קפוצ'ינו עם קפה וחלב מוקצף. חובבי ארומה יכולים לנסות את קפוצ'ינו וניל, ואילו מי שרוצה להתפנק בהנאה יכול לטעום מקיאטו לאטה עם שכבות של חלב מוקרם, אספרסו וחלב מוקצף, או אפילו בתוספת קרמל.


תצפיות הראו שאלו המעדיפים אספרסו נוטים להיות קשוחים, מתמידים וחרוצים בעבודתם והם שואפים להשיג את מטרותיהם במהירות האפשרית. תחביבים מוזרים אינם מהשאלות, אבל ספורט מעורר אדרנלין יתקבל בברכה. אנשים ששותים אספרסו משתוקקים גם לריגוש.


שותי לאטה, לעומת זאת, משתדלים להיות אדיבים ופתוחים לכל מי שהם פוגשים. הם עשויים גם להיות קצת מוזרים ונוטים להרגלים ילדותיים.


מומחים מקדישים פרק שלם לשותי קפוצ'ינו: אם זה סוג הקפה האהוב עליכם, סביר להניח שתהיו פתוחים לעולם ותחיו את חיי היומיום שלכם במנה בריאה של אופטימיות. אתם גם מתמודדים עם הבעיות שלכם חזיתית ונמנעים מדאגה לבעיות מיותרות.


מלנג' היא גרסה חזקה יותר של הלאטה שכן מדובר בתערובת חמישים וחמישים של קפה וחלב עם חלב מוקצף מעל, אם כי עם טעם פחות עז מהקפוצ'ינו.

עם זאת, טעמים נוספים יכולים להפוך אותו לחריף וחזק יותר; לדוגמה, אורחי New York Café יכולים כעת לטעום את התערובת בטעם צ'ילי.


אם אתם אוהבים לקחת את הזמן שלכם עם כוס קפה פחות חזק, אתה יכולים לבחור אמריקנו, שהוא אספרסו מעורבב עם מים חמים כדי לאפשר לכם ליהנות מקפה ארוך יותר וחלש יותר. אם יש לכם אהבה למתוק, אייס קפה עם גלידת וניל עשויה להיות בדיוק הפינוק בשבילכם.

New York Cafe in Budapest l Image: New York Café website

New York Cafe in Budapest l Image: New York Café website


מומחים, אגב, אומרים שאנשים שמעדיפים סוג זה של קפה נוטים להיות סבלניים יותר. הם מינימליסטים ומחפשים פתרונות פשוטים בכל חלק בחיים ומבצעים את המשימות שלהם ביעילות רבה. הם גם נוטים להיות שחקני קבוצה טובים.

מה שהמומחים לא ראו זה את החיוך על פניהם של האורחים בבית הקפה New York Café בזמן שתיית הקפה.


בית הקפה מגיש גם קוריוזים אמיתיים המייצגים את הקרם דה לה קרם אפילו בקרב קפה מיוחד - במיוחד עבור אלה שלא אכפת להם שיתבל את כיבוד הקפאין שלו במעט אלכוהול: הקפה האירי וההונגרי. אם תבחרו באייריש קפה, תוכלו ליהנות מהתערובת המושלמת של וויסקי ג'יימסון, סוכר חום, אספרסו וקצפת. הקפה ההונגרי יוצר טעם עז, אך הרמוני עם יין Szamorodni יבש של Tokaj, דבש ואספרסו, עם קצפת צ'ילי מעל, מה, שהופך את ההרכב כולו לייחודי עוד יותר.


אתם יכולים גם להזמין קפוצ'ינו ולטה מקיאטו א-לה ניו יורק: אותו טעם בכוס גדולה יותר, מה שמאפשר לכם ליהנות מהמשקה שלכם הרבה יותר זמן בין אותם קירות היסטוריים.


בית הקפה New York Café נאמן לשמו ולהיסטוריה שלו - מקדיש תשומת לב מיוחדת לאיכות בכל פרט ופרט. הדבר נכון גם לגבי קפה: לא רק מגוון סוגי הקפה המוצעים בתפריט, אלא גם הקפה המשמש להכנת כיבוד זה מתוחכם ביותר. בהונגריה, Dallmayr מספקת את פולי הקפה האורגניים שלה, via verde coffee beans, אך ורק ל New York Café - הוא עשוי מקפה ערביקה אצילי עם קלייה מיוחדת ומתונה.


בית הקפה היפה בעולם מעמיד את חומרי הגלם בידיים הטובות ביותר: כל הקפה מיוצר על ידי בריסטות מוסמכים, מה שמבטיח את רמת הטיפול והמומחיות הגבוהה ביותר בעת בישול השחור המרענן שהזמנתם.

בין אם תכנסו לניתוחי האישיות המבוססים על צריכת קפה ובין אם לאו וללא קשר למצב הרוח שבו אתם נמצאים, בית הקפה מבטיח, שתיהנו מהקפה, שנעשה בקפה ניו יורק.


בנוסף לשירותי בית הקפה שלו, בית הקפה של ניו יורק מארח גם אירועי תרבות שונים, כמו מופעי מוזיקה חיה וקריאה ספרותית. המקום הפך למקום פופולארי לחתונות, מסיבות ואירועים מיוחדים אחרים בשל האווירה האלגנטית והרומנטית שלו.


כיום, New York Palace, שנבנה בסגנון רנסנס איטלקי אקלקטי ונפתח ב 23 באוקטובר 1894, מהווה בית לארמון ניו יורק. בית הקפה, יחד עם מסעדה והבר Nyugat הם כעת חלק מהמלון.

הבר Nyugat בקומה העליונה עם האור העמום שלו הוא אחד המקומות הנעימים ביותר בארמון ניו יורק. הוא מציע נוף של מסעדת Salon, חלק מבית הקפה של ניו יורק והלובי של המלון.

l Image: New York Café website

100 year old Nyugat Bar l Image: New York Café website


התפריט מזכיר את המטבח הרב-תרבותי של המלוכה האוסטרו-הונגרית. מנות קלאסיות כמו גולש בקר, מרק דייגים, רגל עוף בסגנון פפריקה, שניצל וינאי וכבד אווז בגריל מוגשות יחד עם קינוחים מפורסמים כמו עוגת דובוש, עוגת זאכר ועוגת טורט אסטרהאזי.


ביקור בבית הקפה של ניו יורק בבודפשט הוא כמו ללכת אחורה בזמן ולהתעמק בהיסטוריה העשירה של העיר ובמורשת התרבותית.

בין אם אתם חובבי קפה, מעריצים של ארכיטקטורה יפיפייה, או פשוט מחפשים חווית אוכל ייחודית, New York Cafe בהחלט שווה ביקור.


מקור: האתר של New York Café

האתר: כאן

כתבה קשורה: הטעם של למעלה משלוש מאות שנות היסטוריה Caffe Florian



 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page