top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

התערוכה Dior: From Paris to the World במוזאון לאמנות DMA ב Dallas


התערוכה של דיור 'מפריז לעולם'

מתי: May 19, 2019 to September 1, 2019 | Barrel Vault

מאז קולקציית הבכורה כריסטיאן דיור, גלריות לאמנות הפכו את הקוטור האגדי כריסטיאן דיור ליוצר ומניע את ההיסטוריה של האופנה. עם רקמות מפוארות, בדים מפוארים, ואלגנטיות, העיצובים של דיור היו חגיגה מהפכנית של הנשיות המודרנית כאשר הם יצאו בפריז לאחר מלחמת העולם השנייה.

כיום, ההשפעה הגלובלית של המותג דיור מתמשכת ואייקונית כתמיד. דיור: 'מפאריס אל העולם' סוקר יותר מ -70 שנה של המורשת של בית דיור, שמציעה מבחר דינמי של כמעט 200 שמלות ערב אופנתיות, כמו גם אביזרים, תצלומים, רישומים מקוריים, קטעי וידאו מתצוגות אופנה וחומר ארכיוני אחר.

התצוגה גם חוגגת את הידידות לאורך כל חייו של כריסטיאן דיור ואיל ההון של בית הכול בו, Stanley Marcus.

התערוכה מציגה גם את פועלו של בית האופנה תחת ניהולם של מעצבים ומנהלים האומנותיים אחרים ביניהם: ביניהם איב סן לורן (1958-1960), מארק בוהן (1961-1989), ג'יאנפרנקו פר (1989-1996), ג'ון גליאנו (1997-2011), רף סימונס (2012- 2015), ומריה גראציה חיאורי (שנת 2016 והלאה), שכולם נשאו את החזון של דיור למאה ה -21.

"כדי להגיע לדאלאס, טקסס, הייתי צריך לחצות את האוקיינוס ולהיכנס לעולם החדש", כתב כריסטיאן דיור, שנזכר בביקורו הראשון בדאלס. דיור הוסמך על ידי סוחר החזון Stanley Marcus כאחד ממקבלי הפרס השנתי ה - 10 של בית הכול בו Neiman Marcus "על שירות מכובד בתחום האופנה", לצד מעצב הנעליים האיטלקי Salvatore Ferragamo; המעצב המלכותי הבריטי Norman Hartnell; ו Irene, מעצבת התלבושת הגדולה בהוליווד, שפנתה לאחרונה לאופנה. ציטוטו של דיור תיאר אותו כ"מאסטר של הרגע בשורות האופנה הצרפתית, אופנת קוטור." זה היה בסתיו 1947. בתוך פחות משנה דיור, שניהל גלריה לאמנות אופנתית המציגה את עבודתם של הסוריאליסטים, בין אחרים - נהפך דיור למפורסם להפליא.

כאשר עסק הדשנים הכימיים של אביו התמוטט בעקבות התרסקות הגדולה של הכלכלה ב 1929, החל דיור למכור איורי אופנה לעיתונים, ובסופו של דבר, את העיצובים המקוריים שלו למעצבי כובעים אופנתיים, לתופרות וחייטים. לאחר מכן עבד בבית המעצבים Robert Piguet ו Lucien Lelong, וחשף את קולקציית הבכורה שלו עבור אביב 1947 בפברואר של אותה שנה. הקולקציה Ligne Corolle, הדגישה כתף רכה, חזה נפוח, מותניים זעירים וירכיים מעוגלות, לאחר הכתף הקשוחה של שנות המלחמה, כונה מיד "המראה החדש" על ידי Carmel Snow, העורך בעל העוצמה של Harper’s Bazaar שהפך במהרה לידיד ומעריץ גדול של דיור.

photos/ of the book "Inpiration Dior", Abrams 2011

Christian Dior - New Look

Original sketches, correspondence, and other ephemera from the exhibition

The ateliers of the House of Dior, circa 1948.

"ראיתי את כריסטיאן דיור יום לפני שעזב, "כתב Snow ל Stanley Marcus ב- 30 באוגוסט באותה שנה, "ואני יכול לומר לך שהוא נוסע לאמריקה, ומצפה לריגוש של חייו, הוא יגרום לך לטפל בו. הוא איש גדול ויש לנו הרבה מהדברים שלו במגזין".

המבקרים בתערוכת "דיור" יראו עבודות של אמנות באופנה של כמה מעצבים. אבל המופע מושרש בעיקר במראה "המראה החדש" שלאחר מלחמת העולם השנייה של דיור עצמו.

Christian Dior drapes fabric over fashion model Sylvie circa 1948. Photograph: Bellini/Christian Dior

Reverence for the cathedral of couture. Photo by James Florio, Dallas Museum of Art

View looks by each of Dior's artistic directors. Photo by James Florio, Dallas Museum of Art

רבות מהשמלות האייקוניות של דיור, שמלות ערב והחליפות נמצאות בתערוכה.

בתצוגה יש 32 שמלות חדשות מאז התערוכה הראשונה בדנוור, כולל 13 יצירות של כריסטיאן דיור עצמו, ושש שמלות חדשות של מנהל הקריאייטיב הנוכחית גב' Maria Grazia Chiuri.

שלוש עשרה מהשמלות שייכות לסלבריטאים, שהעריצו את דיור, משתקפות בגומחות ויוצרות אפקט של צל על הקיר.

אחת השמלות של ליידי גאגא שלבשה בינואר בפרסי SAG . שמלה אחרת נלבשה על ידי ריהאנה בפסטיבל קאן 2017 והשמלה של ג 'ניפר לורנס, שלבשה בנפילה המפורסמת במדרגות בדרך לקבלת השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר ב 2013.

כריסטיאן דיור אמר פעם, "השמלות שלי הופכות כל אישה לנסיכה", ויש גם נסיכה אמתית המיוצגת בתצוגה, שמלת ערב שנתפרה עבור אחת הלקוחות האהובות עליו, הנסיכה גרייס ממונקו.

Grace of Monaco was also the patron of Baby Dior label and inaugurated the first children’s boutique in Avenue Montaigne, Paris, in 1967.

Christian Dior models arrive in Australia in November 1957 for the presentation of the autumn/winter 1957 haute couture collection (Christian Dior

’s last collection) at Myer Mural Hall, Melbourne.Photograph: National Gallery of Victoria

התערוכה של דיור 'מפריז לעולם'

מתי: May 19, 2019 to September 1, 2019 | Barrel Vault

כרטיסים:

כרטיס למבוגר מיום שלישי עד יום חמישי 20$.

מיום שיש עד יום ראשון 25$.

הנחות לגיל השלישי, סטודנטים ואנשי צבא. חברים במוזיאון יכולים להזמין את הכרטיסים באתר האינטרנט בחינם.

ילדים מתחת לגיל 11 הכניסה חינם.

אתר המוזיאון כאן

 

מקור

photos/ of the book "Inpiration Dior", Abrams 2011

​"Livre de Fabrication Collection Printemps - Ete 1947 1ere Collection"

"Instructions Book of the Spring - Summer Collection 1947 1st Collection"

Inside, sketches and notes of the revolutionary COROLLE collection: AMOUR, AVRIL, ACACIAS, ALMA, APEAINE, AUSEUIL, BALI, BAR, BONEUR, BLEUETTE, BAGATELLE, BALARIA, BALLET, BRARRILS, CAFE DE PARIS, CYQNE, CLUB, JOLETTE, FIGARO, FLEURETTE, FEMINA, FIOLELITE.

https://www.pinterest.com/garyxm/dior-new-look/

https://www.vogue.com/article/dior-from-paris-to-the-world-dallas-museum-of-art ighlights-guide-tips/#slide=5

https://wwd.com/fashion-news/fashion-features/gallery/deep-in-texas-dior-show-bows-at-dallas-museum-of-art-1203130506/#!5/deep-in-texas-dior-show-bows-at-dallas-museum-of-art-5

http://dallas.culturemap.com/news/arts/05-17-19-dallas-museum-of-art-new-dior-exhibition-h

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page