top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

כיצד להיפטר מריח רע במקרר


ריחות עלולים להיגרם על ידי אוכל שנשאר זמן רב מדי, מאכלים בעלי ריח חזק, שאינם מכוסים או ארוזים היטב, על ידי מחבת שמטפטף הדורש ניקוי, מזון מקולקל, כאשר יש הפסקת חשמל או מקרר שהתקלקל כאשר הבעלים נמצאים בחופשה.

כאשר אתם נמצאים בחופשה או מחוץ לבית, אחת מאמצעי המניעה הוא לבקש ממישהו שיבדוק את הבית בכל יום או ימים, או לאחר הפסקת חשמל באזור במגורים.

אם יש לכם ריח רע במקרר, ואתם לא מצליחים להיפטר ממנו, בצעו את השלבים הבאים כדי להפוך את הריח הרע להיסטוריה.

ניקוי

כבו את המקרר ונתקו אותו מהחשמל.

שימו את כל המוצרים מהמקרר בצידנית מחוץ למקרר בזמן שאתם מנקים. השליכו כל מזון שפג תוקפו.

אפשרויות ניקוי

את גוף המקרר יש לנקות באמצעות חומר ניקוי עדין: תרסיס ייעודי, סבון כלים או חומר ניקוי מדולל בהרבה מים. אפשר להשתמש במטלית לניקוי כלים עדינה שלא תשרוט את הצבע.

תערובת של סודה לשתייה ומים חמים. להמיס 1/2 כוס של סודה לשתייה לתוך כיור מלא מים חמים

או שפכו לקערה את החומרים הבאים: ליטר מים חמים, חצי כוס אקונומיקה, חצי כוס חומץ ורבע כוס סודה לשתייה. השתמשו במתכון הבא לניקוי המדפים הנשלפים על ידי סקוץ' שנטבל בתערובת.

את המדפים המגירות וכל החלקים הנשלפים האחרים רצוי להוציא מהמקרר לפני הניקוי בשל השימוש באקונומיקה ובכלל. המתכון לא רק מסיר כתמים נהדר, אלא גם מונע בקטריות ועובש. לאחר ניקוי המדפים עם כפפות, רחצו ושטפו את כל החלקים מתחת לברז.

קחו את כל המדפים, וכל החלקים הנשלפים האחרים. רחצו ושטפו את כל החלקים לפני שמייבשים אותם ביסודיות. אל תשכחו לנגב כמה שיותר את הקירות של המקרר, הרצפה של המקרר ומתחת למגירות אחסון הפרות והירקות.

נקו את מגש הטפטוף. המגש ממוקם מתחת למקרר. ניתן לבקש מחברת השירות הדרכה טלפונית איפה בדיוק בתחתית המקרר נמצאים מגשי הניקוז. את מגשי הניקוז כדי לשלוף בזהירות, לשפוך את תכולתו ולקרצף אותם עם אקונומיקה. כל זמן שמי ההפשרה המצחינים והמיובשים נמצאים שם, הם ימשיכו להסריח.

לא משנה איזו שיטה תבחרו, לא לשים את האוכל בחזרה למקרר עד שהריח לא פג.

הסרת ריח מהמקרר

השתמשו בסודה לשתייה כדי להיפטר מריחות, לפזר קופסא של סודה לשתייה על פני תבנית אפייה ולהכניס למקרר. לשמור על הדלת סגורה, עד שהריח נעלם, ואז להשליך את הסודה לשתייה.

כדי לנסות ולנטרל ריחות יומיומיים, לשמור קופסא פתוחה של סודה לשתייה במקרר בכל העת.

אם אתם רוצים להשתמש בסודה לשתייה כשיטת ניקוי, לפזר 1/2 כוס של סודה לשתייה לתוך מים.

להוסיף חומץ. חומץ לבן מנטרל הרבה ריחות כמו סודה לשתייה. שימו כוס או קערה פתוחה במקרר, או ערבבו את החומץ עם מים כתמיסה לניקוי יעיל.

השתמשו בשיבולת שועל כריח בולם. השאירו קערה של שיבולת שועל במקרר והוא יספוג את הריחות הרעים.

השתמשו בקפה טחון. מניחים קפה טחון יבש, טרי בכמה קערות רדודות ולשים את הקערות על כמה מדפים שונים במקרר. הריחות יעזבו בתוך ימים ספורים.

אזהרה:

אין לנקות את מדף הזכוכית כאשר היא קרה עם מים חמים. צריך לאפשר לזכוכית להגיע לטמפרטורת חדר או להשתמש במים פושרים. שינוי טמפרטורה פתאומי יכול לנפץ את הזכוכית.

הימנעו משימוש בפריטי ניקוי שוחקים שיכולים לגרד את משטחי המקרר.

קיים בשוק סופג ריחות מהמקרר של יעקבי/Hepi וסנו.

סנו פרש סופג ריחות למקרר למאכלים טעימים ללא ריחות לוואי קופסא פלסטית קטנה ואסתטית לתליה או להנחה במקרר או במזווה. סופגת את כל הריחות במקרר למשך 4 חודשים. יעילה גם בנטרול ריחות הלוואי בארונות ובמזווה. על בסיס פחם פעיל!

בהצלחה!

מקורות:

מבוסס על אתר

שמתבסס על הספר של Martha Stewart

Martha Stewart's Homekeeping Handbook: The Essential Guide to Caring for Everything in Your Home (First Edition)

by Martha Stewart, Published 2006

p. 91, (2006), ISBN 978-0-517-57700-4 – research source

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page