top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?


איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

רובנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים בחיים. אבל אנחנו לא תמיד מצליחים להגיע לשם. לפעמים קשה לעשות את זה. וזה נהיה יותר קשה מיום ליום. יש ימים שנראה לנו יותר מציאותי פשוט לוותר לחלוטין.

החיים מאוד עמוסים. אין לנו זמן להתמקד באלפי תחומים שונים של החיים כדי לשנות.

פעמים רבות אנחנו אומרים לעצמנו "היום זה היום" ודבר לא קורה.

כאשר יש פער בין מי שאנחנו ומי שאנחנו רוצים להיות, אנחנו לא מאושרים, מותשים, מלאי תסכול, מרגישים תחושת חוסר ערך וחרטה.

מצד אחד אנחנו לא רוצים לאבד את החלומות והשאיפות שלנו בגלל, שהם מניעים אותנו, מצד שני אנחנו לא רוצים שהמרחק מהם ידכא ויתסכל אותנו.

2024 Planner - January 2024 - December 2024, Planner 2024

2024 Planner - January 2024 - December 2024, Planner 2024

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

The Sugar Paper Monthly Planner, White Swiss Dot, 2024, Monthly Calendar Planner, Full Month At A Glance, January - December 2024


אז מה עושים?

כצעד ראשון קנו לעצמכם מתנה יומן לטעמכם. כתיבה היא כל כך הרבה יותר קלה כאשר יש לכם את הכלים המושלמים עבור זה.

היום המבחר של היומנים הוא אינסופי. קנו יומן מעוצב, נוח לעבודה, קל, שיוכל להיכנס לתוך התיק בקלות, יומן עם סימנייה, יומן עם מקומות ייעודיים לשרבוטים, הערות ורשימות. עדיף יומן שבועי כי כך תוכלו לראות את כול השבוע בפריסה אחת.

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

למה ניהול יומן יכול לשנות את חייכם?

היומן מייעל את הפוטנציאל היצירתי שלכם. תקדישו לו 10 דקות לפני השינה.

"אף פעם אל תלכו לישון בלי בקשה בתת מודע." - תומאס אדיסון/Thomas Edison

קחו כמה רגעים לפני שאתם הולכים לישון כדי לבקש או לכתוב את הדברים שאתם מנסים להשיג.

שאלו את עצמכם שאלות הקשורות לדבר הזה. במילים של אדיסון, תבקשו כמה "בקשות". כתבו את השאלות ואת המחשבות על הנייר. ככל שהשאלה תהיה ספציפית יותר, כך התשובות יהיו ברורות יותר.

בזמן שאתה ישנים, תת ההכרה יעבוד על הדברים האלה.

הלילה זה גם הזמן המושלם לבקש עזרה מהחברים הבלתי נראים. למה? כי אם אתם שואלים ממש לפני השינה, לחברים הבלתי נראים יהיה שמונה שעות לפחות לעבוד איתכם ללא ההתערבות מצידכם.

"אני אוהב בקשות בלילה. לעתים נדירות אני הולך לישון בלי הצעה אחת לפחות או קורא לעזרה. בדרך כלל זוהי בקשה עבור החברים הסמויים לעזור לי עם העבודה שלי ומה באתי לעשות על הפלנטה הזאת."Thomas Edison

בקשות בלילה הם אחת הטכניקות הקלות ביותר שאתם יכולים לעשות. כל שעליכם לעשות הוא לומר את זה לעצמכם או בקול רם, ממש לפני השינה.

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

עשר דקות אחרי שהתעוררתם

כאשר אתם קוראים מחדש וכותבים את המטרות שלכם מדי יום, הם יעצבו את התת מודע שלכם. בסופו של דבר, החלומות והחזון יצרכו את העולם הפנימי שלכם במהירות ויהפכו למציאות.

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

היומן יכול לתת לכם פרספקטיבה

באותו הזמן הדברים נראים הרבה יותר גרועים ממה שהם, כאשר אנחנו כותבים אותם ביומן, אבל אחרי כמה שבועות, כאשר אתם חוזרים לדף היומן, הדברים שנראו כל כך חשובים, באותה עת, פתאום נראים טיפשיים. זוהי דרך מצוינת לקבל קצת פרספקטיבה וללמד אתכם כמה שיעורים חשובים על עצמכם.

2024 Planner - Planner/Calendar 2024, Jan 2024 - Dec 2024, 2024 Planner Weekly and Monthly with Tabs


היומן גורם לכם להיות יותר מאורגנים

כתיבה ביומן בכל בוקר ולילה כשאתם מנסים להרהר יכול לעזור לכם להתמקד במטרות שלכם ובמוטיבציה. בערבים תכתבו רשימת ומטלות ליום המחרת, כך שכאשר אתם בדרך לעבודה ולבית הספר תדעו מה אתם צריכים לעשות. בערבים תכתבו על מה הלך לכם טוב היום ומה אתם מרגישים שצריך לעשות טוב יותר, לפעמים אתם יכולים לזהות תחומים שצריך יותר מאמץ.

יומנים שנתיים הם חלק מאוד משמעותי בניסיון להיות מסודרים יותר. לא רק שהכתיבה עצמה מארגנת לנו את המחשבות בראש, גם בלי שאנו שמים לב, ביומן שבועי תוכלו לראות את כל השבוע פרוש לפניכם, ובו את כל האירועים, המטלות והמבחנים שנקבעו מבעוד מועד.

כתיבה ביומן עוזרת לרגשות

מסתבר שכתיבה ביומן או סתם כתיבה על דף מונעת הרגשת דחק ועוזרת להרגיש יותר טוב.

מספר מחקרים מצאו כי כתיבה ביומן מפחיתה מתח.

הכתיבה הידנית עצמה מרגיעה. מחקר הראה שיומן הכתוב ביד עזר יותר מיומן הכתוב דרך המחשב, משום שכנראה יש משהו מרגיע בעבודה הידנית של הכתיבה.

יתרונות אלה כוללים:

צמצום הפיזור בחייכם, מיקוד מוגבר, יציבות גדולה יותר, רמה עמוקה יותר של למידה, סדר ושחרור מחשבות ורגשות עצורים, העצמה, גישור החשיבה הפנימית עם האירועים החיצוניים, ניתוק ושחרור מהעבר, מאפשר לחוות מחדש את העבר עם התובנות של היום.

ללא יומן, חוויות רגשיות אינטנסיביות יכולות לשתק אתכם במשך שעות, ימים ואפילו שנים. עם זאת, הכתיבה הכנה יכולה להיות לפעמים הצורה הטובה ביותר של טיפול.

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

לכתוב יומן משריש את הלמידה

בני אדם גרועים בשמירת מידע. אנחנו שוכחים את רוב מה שאנחנו קוראים ושומעים. עם זאת, כאשר אתם כותבים את הדברים שלמדתם, אתם שומרים אותם הרבה יותר טוב. גם אם אתם אף פעם לא קוראים מחדש את מה שכתבתם, הפעולה הפשוטה של כתיבת משהו מגבירה את התפתחות המוח והזיכרון.

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

משפר את הזיכרון

אתם בטח מכירים את ההרגשה כאשר אתם מוצאים תמונה ישנה ואיך התמונה מחזירה אתכם לרגע זה.

היומן נותן לכם את אותה תחושה. קריאה של כתב עת מלפני כמה חודשים יכולה להעביר אתכם חזרה לרגעים שחשבת ששכחת, וכתיבת הדברים יכולה לעזור לדברים שכתבתם להישאר בראש למשך זמן ארוך יותר.

מחקרים הראו כי כתיבה ביומן יכולה לעזור לתלמידים לשפר ציונים באופן דרמטי ולהוריד חרדות ומתח. (Sgoutas-Emch, Sandra A.; Johnson, Camille Joy, (1998

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

הכרת התודה

הקפידו לכלול בכתיבה שלכם ביומן הכרת תודה. הכרת תודה ישנה את כל אוריינטציית החיים שלכם ממחסור לשפע. הכרת התודה היא דרך מוכחת מדעית להתגבר על מספר אתגרים פסיכולוגיים.

המחקרים טוענים כי אנשים שמכירים תודה באופן עקבי הם יותר מאושרים, יותר אופטימיים וזוכים ליותר תמיכה חברתית. היתרונות הם אינסופיים לכאורה.

הכרת תודה תעשה אתכם יותר שמחים, יותר בריאים, תהיו יותר אופטימיים, פחות מרוכזים בעצמכם, יעלה את הביטחון העצמי שלכם, תרגישו יותר טוב, יעזור למערכת היחסים ולשקט נפשי.

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

אנחנו כל כך רגילים להקליד כול דבר בימים האלה, אבל אין דבר טוב יותר מאשר להסתכל ביומן ולראות את כתב היד היפה והייחודי שלנו בעזרת עט מצוינת, להסתכל ברשימות, תמונות, בתוכניות, בפגישות שקבענו, בתאריכים חשובים ובהערות שלנו.

היומן עוזר להתרכז בדברים החשובים לנו באמת, מאפשר לרשום משפטי ההעצמה, שמעודדים, מחזקים ולפעמים גם עוזרים לנו לשפר את מצב הרוח והמוטיבציה, הכתיבה מעודדת חשיבה מעמיקה, לא משנה מה תכתבו ביומן, עצם זה שתכתבו את הדברים ביומן יגרום לכם לחשוב על זה יותר לעומק.

ביומן נוכל לרשום שבחים ודברים שאנו אסירי תודה, נוכל להדביק מדבקות, לשמור על עצה טובה, לשמור ציטוטים, לאסוף תמונות, חותמות, או כל דבר אשר יפתה אתכם לפתוח את היומן ולהמשיך לכתוב.

תיהנו מעצמכם!

חשוב לחזור ולקרוא את מה שכתבתם בעבר, לא משנה עד כמה קשה זה מרגיש. המטרה היא להניע את עצמכם להיות הכי טובים שאתם יכולים להיות ולוותר על הרגשות השליליים, שעשויים לעצור אתכם מלהתקדם הלאה.

כתיבה ביומן גם מתעדת היסטוריה אישית ומשפחתית.

פותחים יומן כול יום I אתם המחברים של סיפור החיים שלכם

איך החיים שלנו ישתנו אם נקדיש עשר דקות ביום להרהר?

ניתן לקנות באמזון כאן



תיהנו!

מקור:

https://eric.ed.gov/?id=EJ565430

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page