top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

עשרה טיפים בסגנון איב סן לורן


Photo credit: SOIR collection board, Spring–Summer 1971 haute couture collection, © Fondation Pierre Bergé – Yves Saint Laurent, Paris

Photo credit: SOIR collection board, Spring–Summer 1971 haute couture collection, © Fondation Pierre Bergé – Yves Saint Laurent, Paris

מפורסמים רבים כתבו אימרות חכמות שלפעמים קשורות לתחום שבו עבדו או מניסיון החיים שצברו. אחד מהם הוא המעצב איב סן לורן (1 באוגוסט 1936 – 1 ביוני 2008) ונחשב לאחד מגדולי מעצבי האופנה במאה ה-20. איב סן לורן, שנים לאחר מותו בעיר בפריז, מהווה מוקד משיכה לכל חובבי האופנה בעולם. ההקפדה חסרת הפשרות הפכה את הבגדים של איב סאן לורן לאייקון אופנה.

עשרה טיפים בסגנון איב סן לורן

"אפילו לבוש מעודן ביותר צריך לפחות טיפת בושם. זה מה שמוסיף תחושה של שלמות, ונותן כמות מסוימת של קסם ופיתוי". איב סן לורן

איב סן לורן לא היה אוהד של ענידת תכשיטים גדולים. סוג של אביזר החביב עליו היה זוג משקפיים עם מסגרת שחורה רחבה. איב סן לורן המליץ להשלמת התלבושת פשוט להרכיב זוג משקפי שמש והאמין באמת ובתמים כי בושם מעודן ומתאים עוזר להדגיש סגנון הרבה יותר טוב מאשר לענוד תכשיט ענק.

בחורה מעשנת סיגריה

בחורה בשמלה שחורה

בחורה בשמלה שחורה עם משקפיים

"כדי להיראות יפה, אישה צריכה סוודר שחור, חצאית שחורה ישרה ואיש שיאהב אותה." איב סן לורן האמין כי הצבע השחור הוא צבע נצחי של אלגנטיות. הוא חשב שאפשר להתהדר בבגד בצבע שחור בכל יום.

שחור נשאר צבע אוניברסלי ונמצא בכול מקום.

החורה עם שמלה שחורה וארנק שחור
אישה בשמלה שחורה

אחד האמירות המפורסמות ביותר של איב סן לורן היא העובדה הבאה: "הבגדים היפים ביותר שאישה יכולה ללבוש הם הזרועות של הגבר שהיא אוהבת. אבל למי שלא היה את המזל למצוא אושר זה עדיין, אני כאן." המעצב התעקש כי אין כל טעם לחפש את האושר בצורה של האהבה, שהיא חולפת. צריך לבחור היטב את המלתחה וטיפוח אישי. לדעתו, הם שני דברים אשר עלולים להוביל באמת, ולטווח ארוך את האהבה.


זוג מחובקים לפרסומת

"הרבה פעמים אמרתי לעצמי, שחבל שלא אני זה שהמציא את הגינס".

איב סן לורן העריץ את מראה הג'ינס. "יש לגינס נוכחות, צניעות, סקס אפיל, פשטות - כל מה שאני מאחל בארון הבגדים שלי ", איב סן לורן. "אל תפחדו ללבוש את הג'ינס המתאים ביותר עבורכם כלבוש יומיומי – אין בגד, שהומצא ויותר אוניברסאלי מהגינס"

בחורה בגינס

בחורה בגינס

"המכנסיים לנשים אמורים להיות נשיים, הם צריכים להתאים לדמותה של האישה, להסתיר או להדגיש את מה צריך."

איב סן לורן היה אחד המעצבים הראשונים, שיצרו פריטים רבים, ובדרך כלל למלתחה הגברית וזמין גם למלתחה לנשים. הוא בילה כמה שנים מחייו, מנסה להוכיח לעולם כי אישה במכנסיים זה יפה - אך רק אצל אלו אשר המכנסיים מתאימים להן בצורה מושלמת.

איב סן לורן הציע שילוב של חליפות מכנסיים עם חולצות משי עדינות, אשר לדעתו מאפשרים לנשים להדגיש את הנשיות שלהן.

בחורה בחליפה שחורה

בחורה בחליפה שחורה

בחורה בלבוש ספורטיבי

"אופנה באה והולכת, אבל סגנון הוא נצחי."

"כואב לי פיזית לראות אישה, שהיא קורבן של אופנה, דבר שמעורר רחמים על ידי האופנה", מעצב אופנת עילית מפורסם אמר פעם. חיי היומיום הם לא אותו הדבר כמו תצוגת אופנה. בסגנון אישי צריך להילקח בחשבון מאפיינים אישיים; להבליט את כל החוזקות להסתיר את הפגמים ולא ללכת בצורה עיוורת אחרי מגמות אופנה.

אוליביה פלרמו עם בעלה

בחורה

אוליביה פלרמו

אוליביה פלרמו

אוליביה פלרמו

בחורה על אופניים

"שמלה מדהימה היא אלגנטית רק כאשר את לא יכולה ללבוש אותה פעמים".

איב סן לורן המליץ לנשים לא לחסוך כסף על לבוש לאירוע מיוחד. אחד מכללי הזהב שלו היה שאישה צריכה להרגיש נוח ולהראות הכי טוב שאפשר.

בחורה עם שמלה שחורה

בחורה עם שמלה שחורה

"במשך השנים למדתי שמה שחשוב בשמלה היא האישה שלובשת אותה".

כחובב אמנות בכל צורותיה, כגבר שמתחבר לאופנה צרפתית וקולנוע עולמי, איב סן לורן האמין, שחשוב לא רק ללבוש בגדים, אלא גם להיות Individual ולשאוף לשלמות.

"ביגוד חייב להיות משועבד לאישיות של אישה, ולא להיפך."

אוליביה פלרמו

אוליביה פלרמו

בחורה עם תיק ערב

אוליביה פלרמו

בחורה עם מטריה

בחורה עם מכנסיים קצרים

"האיפור היפה ביותר של אישה הוא תשוקה. אבל קוסמטיקה קל יותר לקנות".


אימרה של איב סן לורן

קריאה נעימה!

Disclaimer: all images and information posted on this blog are copyrighted to their respective owners. I do not own any of the images posted unless otherwise stated. If you see your work on my site without proper credit or you would like it removed, please contact me.

 

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page