top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

השעם הוא לא רק עבור סוליות נעליים ופקקים לבקבוקי יין


לאחרונה רכשתי תיק ערב וסנדל משעם ומיד חשבתי שהתיק והנעל יהיו מושלמים לתקופת האביב והקיץ. התיק והנעל קלים, הולכים כמעט עם כל דבר הודות לצבע הנייטרלי.

נראה שהשעם צובר פופולריות בעיצוב תיקים, ארנקים ותיקי ערב. לארנק הערב משעם יש עיצוב פשוט מאוד, אבל המרקם של השעם, האלגנטיות והתחכום בולט משאר ארנקי הערב.

Cork Clutch Purse Hallmark Signature



cork clutch, vegan cosmetic bag, golden bag, vegan, corkskin, golden clutch, minimal clutch, mkeupbag vegan

חושבת שתיקי הערב משעם מושלמים לימי הקיץ, משדרגים כל מראה, מגניבים עם טוויסט מודרני ומוסיפים קצת מראה בלתי צפוי, לבוש מספיק אפילו בשביל ללכת לחתונה בימי הקיץ, הולך טוב עם ג'ינס ליציאה בערב, מתאים לחופשה כי התיק קל וקטן והצבע מספיק ניטראלי כדי ללכת עם כל פריט לבוש' גם נחמד וגם תכליתי.

Schutz Margarete Wedge Sandals

Nadira Knotted Wraparound Sandal SCHUTZ

Kate Spade New York Yari

BARNEYS NEW YORK Suede Halter-Strap Sandals

Reio Suede Crisscross Slide Sandal, Navy

Donald J Pliner Mora

שעם הוא חומר עצי, נקבובי וגמיש, אשר נמצא בקליפות צמחים כאלון השעם (Quercus suber) ומשמש את האדם למגוון שימושים. רוב השעם בעולם מופק בפורטוגל.

גמישותו של השעם ואי חדירותו לנוזלים הופכות אותו לחומר מתאים לייצור אטמים, פקקי בקבוקים, ובפרט בקבוקי יין. צפיפותו הנמוכה של השעם הופכת אותו למתאים לייצור מצופים לדיג, ויריעות שעם משמשות לריצוף ולייצור לוחות מודעות. ידוע על שימוש בשעם לכל הפחות לפני כ-2,600 שנה על ידי האטרוסקים באיטליה.

בניגוד לתעשיות העץ האחרות, תהליך הייצור הייחודי של השעם אינו פוגע בעץ עצמו. קליפת העץ מתעבה כל שנה בכמה מילימטרים עד שהיא מגיעה לעובי הרצוי (בין 2 ל־5 ס"מ). כל עץ מקולף רק אחת לעשר שנים, ובין קילוף לקילוף נותנים לעץ להשתקם ולנוח. עץ השעם חי בסביבות 150 שנים דבר שמאפשר כ־15 קילופים בממוצע במהלך חיי עץ.

הדרישה לשעם הולכת וגדלה שכן יותר ויותר יין נמכר בבקבוקים ולא בסיטונאות. מכיוון שניתן לקצור את קליפת העץ רק כפעם בעשור, מחירו של שעם גמיש מאיכות גבוהה הוא יקר למדי.

יינות זולים משתמשים לרוב בפקקים משעם זול באיכות נמוכה, בפקקי פלסטיק, פקקי מתכת בעלי הברגה או סגרים אחרים אשר גם מונעים את טעם הלוואי הקל של השעם. פקקים סינתטיים לא מתייבשים ומתכווצים כפקקי השעם, ולכן אין צורך לאחסן את הבקבוקים בשכיבה כדי למנוע את חימצון היין.

cork disk

Cork Phone Wallet suitable for iPhone 7 7 Plus 6S 6 Plus cell phone below 5.5" screen Women Men Clutch purse Bag Bags Passport Holder cover

התכונות האקולוגיות של השעם מביאות אותו שוב למרכז הבמה , עם שינויים בזווית ההסתכלות שלנו.

חוץ מהעובדה שהוא מגיע ממש מן הטבע (מקורו בקליפת עצי אלון השעם) , השעם גם גמיש, חזק אך יחד עם זאת קל, מבודד מנוזלים ומרעש, אנטי-סטטי, מתמחזר, טקטילי (מגע) ונעים למגע, עמיד לאש, ובקיצור- חלומו של כל מעצב.

אוהבת את המראה. אם גם אתן, ייתכן שיהיה עליכם להצטרף לתור לקנייה.

עכשיו יש לכם משימה לסוף השבוע.

'Jet Set' Jelly Flip Flop MICHAEL MICHAEL KORS




קנייה מהנה!

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page