top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

ברוכים הבאים לשוק ב Marrakesh מרוקו


מרקש מושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה. עונת האביב מתקרבת וחופשת הפסח בפתח, זמן טוב לטיול במרקש עם המשפחה וליהנות מעונת מהפריחה.

ההיסטוריה העשירה, תרבות, המטבח המרוקאי, הרומן עם הקפה המרוקאי, חשיפה למגוון ריחות, צבעים ונופים, וגם למאות קברי צדיקים, האירוח המושלם, הקרמיקה המרוקנית, השווקים התוססים והמבנים היפים, הבנויים בסגנון מרהיב הם מוקד המשיכה של העיר, המוקפת בהרי האטלס.

מלבד הפסיפס, הגנים השופעים, והממתקים המענגים, אכתוב בכל פעם על מקומות לבקר בעיר במרקש, היכן לשהות ולאכול. אצרף תמונות מדהימות כהשראה לטיול הבא שלכם.

השוק

מרקש מפורסמת ביותר עבור השוק שלה, מבוך של סמטאות, ללכת לאיבוד באתר האינסופי של חנויות, דוכנים, קיוסקים בסמטאות הצרות המציעות עבודת יד מכסף, אינסוף מוצרים מסורתיים הנעשים בעבודת יד, מזכרות, מתנות, תבלינים, מוצרי עור, שטיחים, בגדים, חנויות בדים, חנויות בשמים, חנויות קרמיקה, מזון ועוד.

ביום הראשון רצוי לקחת סיור מודרך כדי לראות את כול סמטאות השוק. השוק מחולק לפי אזורים של בעלי מקצוע, בהתאם למבנה מסורתי שקיים כבר שנים ארוכות. תמיד תוכלו לצאת מהשוק ורוב הסיכויים, שתחזרו לטיולי קניות מרובים במהלך שהותכם.

Pottery in Marrakesh, Morocco

colourful carpets in marrakech morocco

colourful carpets in marrakech morocco

שוק התבלינים

שוק התבלינים במרקש הוא מהגדולים בעולם. השוק הוא מראה בפני עצמו, עם תבלינים גדושים באצטרובלים גדולים ומדהימים, המייצרים תצוגה צבעונית שאין דומה לה. בשוק אתם יכולים לקנות מגוון רחב של תבלינים ועשבי תיבול חלקם נדירים ואקזוטיים מכול העולם במחירים סבירים.

צילום (shutterstock)

Morroccan Spice

השוק משתנה לאורך כל היום, כך נוצר המצב בו השוק לא נראה אותו הדבר בבוקר ובערב, לכן בשוק צריך לבקר פעמיים, פעם בשעות היום ופעם בשעות הערב, אז הוא לובש צורה.

בשעות הערב נמצאים מספרי סיפורים, רקדנים, זמרים, אקרובטים, מוזיקאים, מאלפי נחשים, רקדניות בטן, מגידי עתידות, תוכלו ללכת לשמוע על עתידכם מקוראות בכף היד, תפגשו נערי מים, מופעים לכול המשפחה ועוד.

אם אתם בשוק עבור זוג סנדלים בעבודת יד או ארוחה מרוקאית אותנטית, או רוצים לספוג את התוהו ובוהו ולחוות את התרבות מרוקאית, או שאתם פשוט רוצים לקחת את כל זה בלי לבזבז אגורה אחת, הרובע המסחרי הזה הוא אחד האטרקציות הכי טובות בכל צפון אפריקה.

SHOPPING THE MARRAKECH SOUKS, MOROCCO

טיפ:

קחו תיק נוסף כדי לאחסן את הסחורה שתיקנו.

לטיול קניות בשוק במרקש, מומלץ להיכנס לשוק דרך הכניסה הראשית Djem el Fna, הכיכר הגדולה. כשתגיעו לכניסה Djem el Fna, תראו שלוש כניסות נפרדות אל תוך השוק.

כשאתם נכנסים לראשונה לשוק, אתם עשויים להתפתות לשפע של הסחורות שתראו לאורך הקצוות, מוצרים כמו מנורות, נעליים ופריטים עשויים מעץ. ככל, שיהיה מפתה למלא את שקיות הקניות מיד, מומלץ להמשיך ללכת. בדרך כלל הסחורה שקרובה לכניסה נמכרת במחיר גבוה יותר והמבחר מוגבל יותר מאשר תמצאו במקום אחר בשוק.

קחו את הזמן כדי לבדוק את אפשרויות הקנייה מדוכנים וספקים שונים, כמו כל מזכרת נעשה על ידי אומן אשר מאייש את הדוכן, ויהיו הבדלים בין דוכן לדוכן באיכות ובעיצוב, לכן שווה להסתכל מסביב על כמה ספקים לפני הקנייה של כל מוצר.

תמיד שיהיה לכם מזומנים; דולרים הם גיבוי טוב עבור רכישות גדולות כמו שטיחים ועוד, כמו בכול השווקים בעולם עמדו על המקח, התחילו משליש המחיר שאתם מוכנים לשלם. אל תתביישו להציע מחיר נמוך. הם יודעים שאתם לא מסכימים למחיר שלהם ואתם יודעים, שהם לא יסכימו למחיר הראשון שלכם.

בשעות בין הערביים מוכרי הבסטות שלא מכרו דבר במשך היום מורידים מחירים כדי לחזור הביתה עם משהו קטן בכיס, הדלתות נטרקות, הסחורה מתקפלת ועסקאות אחרונות והטובות נסגרות.

אל תדאגו ללכת לאיבוד בשוק - אחד החששות הגדולים ביותר של המבקרים הוא ללכת לאיבוד בתוך השוק ולא להיות מסוגל למצוא את הדרך החוצה. אם הלכתם לאיבוד, בקשו להגיע ל Djem el Fna וכך תמצאו את הדרך חזרה לכיכר ותוכלו להתחיל מחדש את הקניות.

מיקום השוק: השוק מתחיל סמוך לכיכר ז`מע אל-פנה ומסתיים סמוך למדרסת בן יוסף.

שעות הפתיחה: משעות הבוקר המוקדמות, עד השעות הקטנות של הלילה.

להיות מוכנים להתמקח, לאבד את הדרך, לאבד את הזמן ולמלא את התיקים עם דברים מגניבים ומזכרות מהטיול.

הנאה מובטחת!

https://www.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=marrakesh%20market&eq=Marrakesh%20market&etslf=15207&term_meta[]=marrakesh%7Cautocomplete%7C0&term_meta[]=market%7Cautocomplete%7C0

http://www.vogue.com/article/marakesh-travel-diary-morocco-design-inspiration?mbid=social_facebook

https://www.youtube.com/watch?v=ucNcoIuKC9U

Disclaimer: all images and information posted on this blog are copyrighted to their respective owners. I do not own any of the images posted unless otherwise stated. If you see your work on my site without proper credit or you would like it removed, please contact me.

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page