top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

יום ההולדת ה - 131 למגזין האופנה ווג


Vogue Paris September 1988 - Michaela Bercu

המגזין ווג הוא אחד המגזינים המשפיעים ביותר בתחום האופנה בעולם. המגזין מופיע במדינות רבות ועם היסטוריה של 128 שנים, ווג הרוויח את מקומו בתולדות אופנה.

המהדורה הראשונה של המגזין ווג פורסמה בשנת 1892 כפרסום חברתי עבור האליטה של ניו יורק.

first vogue cover-1892

המהדורה הראשונה כיסתה כללי נימוס, ביקורות על ספרים, מחזות ומוזיקה.

בשנת 1905 הוסב המגזין למגזין אופנה כאשר נרכש על ידי ,Montrose Nast מייסד Condé Nast Publications, שהפך את ווג למגזין דו שבועי החל מ – 1912 והרחיב את פעילותו אל מחוץ לארצות הברית.

באותה תקופה החלו לצאת גם מהדורות אירופיות. חדשנותו של "ווג" הייתה בכך שהציב את ארצות הברית על מפת האופנה העילית. הוצאת קונדה נסט החלה להשיק מהדורות מקבילות של "ווג" ברחבי העולם: מהדורה בריטית (1916), צרפתית (1920) וארגנטינית 1924).

לירחון הפך "ווג" רק בתחילת שנות השבעים.

ביולי 1988 מונתה אנה וינטור לעורכת הראשית של ווג, בניסיון להפיח חיים חדשים למגזין, שנחשב על ידי רבים באותם ימים כמגזין משעמם.

וינטור שאפה לעצב את ווג כמגזין צעיר יותר ונגיש יותר. היא כיוונה את הפוקוס לרעיונות חדשים של אופנה הנגישים גם לקהל רחב יותר. בין השאר וינטור הרחיבה את העיסוק בפוליטיקה ובספורט וניתן היה לראות בשער הראשי את הילרי קלינטון, מישל אובמה ועוד.

לג'קי קנדי הוצע תפקיד במגזין בווג כעורכת זוטרה, לאחר שזכתה בתחרות כתיבת חיבורים. סוג העבודה דרש ממנה להיות חצי שנה בניו יורק וחצי שנה בפריז, אבל אמה של ג'קי גרמה לג'קי לסרב להצעת העבודה בווג, מכוון, שרצתה שביתה תישאר באמריקה.

Jacqueline Bouvier Kennedy by Richard Rutledge for Vogue 1951

CREDIT: VOGUE/RICHARD RUTLEDGEP/hotograph- Richard Rutledge for Vogue, August 1951

התמונה צולמה לכתבה בנושא בעיתון ווג ב 15 לאוגוסט 1951, כאשר ז'קלין בת 22 ועדיין נקראה ז'קלין בובייה. העבודה הבאה שלה הייתה כבעלת טור בעיתון וושינגטון טיימס הראלד. באותה תקופה הכירה את הסנטור ג'ון פ' קנדי, ונישאה לו כעבור שנתיים.

השער הראשון שהציגה אנה וינטור היה תצלום גוף מלא של הדוגמנית הישראלית מיכאלה ברקו בת ה – 19 שלגופה ג'ינס דהוי וחולצה מעוטרת בתכשיטים של המעצב כריסטיאן לקרואה.

בעטיפת גיליון יוני 1989, נראתה דוגמנית אחרת בשיער רטוב כשהיא עוטה על גופה חלוק אמבטיה בלבד והיא נטולת איפור. עד אז תמונות השער של המגזין תארו רק את הפנים של הדוגמנית.

vouge june 1989

50% מהדפים במגזין ווג מכילים דפים בעלי אופי פרסומי. בגיליון חודש ספטמבר מספר דפי הפרסום יכול להגיע לקרוב 80%.

רוב הקוראים של המגזין ווג הם נשים (כמעט 90%), 42% של קוראים באינטרנט ווג הם גברים.

המגזין הגדול ביותר אי פעם של ווג היה בספטמבר 2012, שכלל 916 עמודים ומשקלו 4.5 ק"ג. השני בגודלו, שפורסם בשנת 2007, היה המוקד של סרט תיעודי, גיליון ספטמבר, הגיע ב 840 עמודים.

sienna miller-vogue september 2007 cover

הסלבריטאית הראשונה על השער המגזין ווג הייתה מדונה, בגיליון מאי 1989.

כיום, יותר מ -90% של דף השער של המגזין ב -5 השנים האחרונות כוללים ידוענים.

Vogue Magazine-Madonna 1989

ווג הוא מגזין האופנה הרווחי ביותר של ענקית ההוצאה לאור קונדה נסט, בעל תפוצה בינלאומית; לפי ווג, המגזין מגיע ל-11 מיליון קוראים בארצות הברית ול-12.5 מיליון קוראים ברחבי העולם נכון לשנת 2013.

מגזין שבכוחו להכתיב את סדר היום בעולם האופנה, להעלות מגמות או תופעות חדשות ולקדם את עבודתם של מעצבים, צלמים וסטייליסטים מבטיחים או דוגמניות בראשית דרכן.

בתחילת דרכו מגזין האופנה, הודפס בשחור ולבן. הגיליון שציין מאה שנים לייסוד המגזין ראה אור באפריל 1992.

איורי האופנה המעודכנים על שעריו של המגזין בין היתר של "נערות גיבסון" - איורים של נשים יפות, שהיו פופולאריים באמריקה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, כשאת הפרוטוטיפ יצר המאייר צ'רלס דיינה גיבסון על פי אידיאל היופי של התקופה, נעלמו כבר מזמן מעל שעריו, ונערת השער של המגזין הוחלפה בייצוג של האידיאל נשי.

על השער אפריל 1992 הופיעו 10 דוגמניות העל החשובות של העשור ההוא, בהן נעמי קמפבל, סינדי קרופורד, לינדה אוונג'ליסטה, קלאודיה שיפר וכריסטי טרלינגטון. כיום יוצאות מהדורות שונות של "ווג" במדינות רבות ברחבי העולם, בהן ארצות הברית, אנגליה, צרפת, ברזיל, איטליה, סין, רוסיה, אוסטרליה, גרמניה, הודו, מקסיקו, קוריאה, תורכיה סין, הולנד ועוד.

מקור

http://www.condenaststore.com/-sp/Vogue-August-1951-Prints_i8486386_.htm

http://www.telegraph.co.uk/women/life/14-powerful-women-photographed-vogue-magazine/jackie/

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%94_%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%95%D7%A8

http://ldnfashion.com/features/top-10-need-to-know-facts-about-anna-wintour/

http://ldnfashion.com/features/vogue-magazine-facts/

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%95%D7%92

Disclaimer: all images and information posted on this blog are copyrighted to their respective owners. I do not own any of the images posted unless otherwise stated. If you see your work on my site without proper credit or you would like it removed, please contact me.

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page