top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

Sighisoara is INCREDIBLY colorful


סיגישוארה היא עיר במחוז מורש, בחבל ההיסטורי טרנסילבניה ברומניה. העיר העתיקה של סיגישוארה, אשר נבנתה בימי הביניים והשתמרה היטב במצבה המקורי, הוכרה ב־1999 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

Vlad Draculs House in Sighisoara-Romania

זוהי עיירה קטנטנה עם רחובות שנראים כמו סוכריות, בתים בגווני פסטל, בתים צבעוניים, העיר מלאה בסמטאות מקסימות, ידידותית להולכי רגל, כנסיות עתיקות, מרכז העיר מוקף בחומות, אלפי שנים של היסטוריה, האדריכלות ואמנות בסגנונות מגוונים.

sighisoara-romania

Sighisoara Historic Centre of Sighișoara

Vlad Draculs House in Sighisoara-Romania

הבתים והרחובות הצבעוניים של העיירה העתיקה, מצבע תפוז, תפוז בהיר, גוונים של צהוב וורוד, הופכים אותה ללא תחרות לאחד המקומות המשמחים ביותר לבקר ולטייל בהם.

חומות העיר העתיקה מורכבים בערך משלושה רחובות ראשיים - כלומר, ניתן בקלות לטייל במקום כולו באחר צהריים אחד.

Sighisoara Night Life

Hotel Central Park Sighisoara 4-star hotel

Colorful-Sighisoara-Romania-Transylvania-©-The-Blonde-Gypsy

הקשר ההסטורי של המקום קשור ללאד ה III שנקרא גם המשפד ומוכר גם בשם דראקולה , שחי מנובמבר או דצמבר 1431 - דצמבר 1476. ואלד היה נסיך ולאכיה ב-1448, 1456- 1462 ו-1476, שהצליח לשמור על עצמאות ארצו נוכח איום הכיבוש העות'מאני. ולאד נולד בסיגישוארה (Sighisoara) שבטרנסילבניה, הוא גדל בחצרו של המלך זיגמונד מהונגריה. זיגמונד שנהפך לקיסר בשנת 1410 מינה את ולאד למושל טרנסילבניה, משרה בה החזיק מ - 1431עד 1435. ולאד נהרג בקרב נגד העות'מאנים ליד בוקרשט בשנת 1476. קיימות סברות שנרצח על ידי מתנקש טורקי שהתחפש למשרת או שנהרג בקרב בשוגג על ידי חייליו.

בסיגישוארה יש קומץ של מוזיאונים טובים המוקדשים להיסטוריה של המקום, הכוללים את מוזיאון מגדל השעון, המתנשא מפסגתה של גבעה במרכז, משם ניתן לצפות על כל העיר. מוזיאון העינויים שנימצא ממש בשכנות.

בנוסף ניתן לבקר בכנסייה על הגבעה בסגנון גותי ישן ובכנסיית המנזר Dominican Monastery , שהיא בת מאות שנים. סמוך לכנסייה על הגבעה נמצא בית הקברות ישן. בבית הקברות הישן ניתן גם להבחין במצבות גרמניות רבות.

דבר נוסף שבזכותו Sighisoara מפורסמת הוא הפסטיבלים הרבים והמיוחדים המתקיימים במקום במהלך תקופות שונות בשנה. פסטיבלים כמו פסטיבל הבלוז, פסטיבל פרו אטניקה, פסטיבל ימי הביניים ועוד...

טיול נעים!

מקור

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%99%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%A8%D7%94

http://www.dangerous-business.com/2012/07/5-things-to-love-about-sighisoara-romania/

http://www.travelswithmiha.com/sighisoara-romania/

עיברית

http://www.romania360.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A8-%D7%A1%D7%99%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A8%D7%94/

https://www.tripadvisor.co.il/Tourism-g311309-Sighisoara_Mures_County_Central_Romania_Transylvania-Vacations.html

Most of the images on my website come from other sources on the Internet using search engines, especially Google. If you believe that your copyrighted work has been used on my website in a way that constitutes copyright infringement, please send me a notice that contains identification and description of the copyrighted work that you claim has been infringed, and I will gladly remove the material from my website.

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page