top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

ההיסטוריה של הפריט הנצחי! מעיל גשם או Trench Coat


Trench Coat

ארבעה דברים שלא היו חסרים לשרלוק הולמס הבלש הפרטי והסוכן החשאי כאשר הלך לצוד פושעים: צינור, זכוכית מגדלת, ציידי צבאים וכמובן, מעיל הגשם! אבל הגלימה הזאת הייתה קיימת הרבה לפני שהולמס הלך לצוד באנגליה.

בשנות - 70 של המאה ה – 19 ב 1879בעל עסק הטקסטיל Thomas Burberry המציא את הבד הגברדין והוא גם בעל הפטנט עליו. בד הגברדין עשוי מכותנה מוצקת שהיה בד נושם, עמיד למים ועמיד לפגעי מזג אויר, לצד היותו אוורירי ונוח.

ברברי עיצב מבדי גברדין מעילי גשם וההזמנות התחילו להגיע. הלקוח הגדול הראשון היה הצבא הבריטי ובהמשך עבור הקצינים הצרפתים. לאחר המלחמה התפשט השימוש במעילי גשם גם בין האזרחים.

Trench Coat

Trench Coat

Trench Coat

מעיל הגשם שימש מההתחלה גם את העובדים בחיק הטבע, במיוחד את אלה הנאלצים להתמודד עם פגעי מזג האוויר.

בהתחלה רק הסרבלים והאוהלים היו עשויים מבד הגברדין, אבל אז Thomas Burberry הוזמן על ידי הממשל הצבאי הבריטי לעצב מעיל גשם לצבא במלחמת העולם הראשונה.

Thomas Burberry ניגש באופן מיידי לעבודה ופיתח מעיל גשם עם רצועות, כיסים פונקציונאליים וטבעות מתכת/ D-ring וכך מעיל הגשם נולד.

החיילים אהבו כל כך את מעיל הגשם, ולבשו אותו לאחר מלחמת העולם הראשונה כלבוש יום יומי.

על פי מאמר בניו יורק טיימס משנת 1917, ביקוש למעיל הגשם היה גבוה לא רק לצבאות מקומיים, אלא גם לאזרחים. המראה החכם של המעיל היה אידיאלי עבור אנשי עסקים ונשים כאחד, ומשך תשומת לב רבה.

מעיל הגשם היה בתחילה בגד גברי מובהק אנשי ציבור וידוענים רבים הטביעו את חותמם בלבוש מעייל הגשם.

מעיל הגשם הפך לאחד מסימני ההיכר של הבלש הספרותי שרלוק הולמס.

בסרטי הקולנוע היו שחקנים שהפכו אותו לאחד מסמליהם, כמו פיטר סלרס, המפרי בוגרט שלבש מעיל גשם בסרטיו "קזבלנקה" ו"הנץ ממלטה", וגרם למעיל להיות כל כך מקובל, רונלד רייגן, ג'קי O, שרלוט גינזבורג, ולייק לייבלי.

In 1942 Humphrey Bogart starred in Casablanca avec trench, and men and women everywhere followed suit

In 1942 Humphrey Bogart starred in Casablanca avec trench, and men and women everywhere followed suit

לא עבר זמן רב והמעיל הפרקטי והמסוגנן התגלה לעולם הנשים. על מסך הקולנוע הייתה גרטה גרבו הראשונה שהופיעה לבושה במעיל גשם בסרט 'A woman of affairs'. אחריה כבר באו קתרין הפבורן, סופיה לורן ואחרות.

Audrey Hepburn and George Peppard wearing Burberry trench coats in the 1961 film 'Breakfast at Tiffany's

Audrey Hepburn and George Peppard wearing Burberry trench coats in the 1961 film 'Breakfast at Tiffany's


Jacqueline Kennedy Onassis - casual in a trenchcoat - in New York

Jacqueline Kennedy Onassis - casual in a trenchcoat - in New York

Meryl Streep in Kramer vs. Kramer

Meryl Streep in Kramer vs. Kramer

מעיל הגשם התאים ללבוש של אותם ימים, הדגיש את המותניים, הציג מראה ספורטיבי; הנשים נפלו היישר אל תוך האופנה הזאת ועד עצם היום הזה מעיל הגשם הוא אחד מהפריטים הפופולאריים ביותר בכל עונות השנה. מעיליי ה Trench Coat זמינים כמעט בכל צבעים ובמגוון רחב של דוגמאות. צבע החול הקלאסי נראה כמעט אותו הדבר כמו בתקופת הקמתו. בכל תקופה משנים את בדים העיצוב והסגנון כדי לשמור על עכשוויות מבלי לשנות את השלמות המבנית של המעיל.

Trench Coat

Cara Delevingne Burberry Spring Summer 2012  trench-coat-trend

Cara Delevingne Burberry Spring Summer 2012 trench-coat-trend

מעיל גשם נמצא כיום בכל מקום ובכל זמן מעונות השנה, ונלבש בימי הסתיו, בימי האביב החמים. המעיל נלבש עם מכנסי ג'ינס, חצאית, שמלה, מכנסיים, חליפה, חליפת עסקים, נעלי עקב, נעלי בלרינה ומגפיים - מעיל הגשם מתאים להפליא לכל סגנון לכל שמלה ונותן למראה מגע אלגנטי, קלאסי, מראה פונקציונאלי ומסוגנן במיוחד.

לא משנה מה מזג האוויר, תמיד תרגישו מכוסים. הדבר הגדול של מעיל הגשם? הבדים הרב עונתיים והצבעים שניתן להתאים לכל האירוע, ולכל מזג האוויר. בסתיו אנו חווים, מעילי גשם קלסיים עם מפרט נשי אידיאלי שמתאים גם לריצה לכיתת הלימוד ובעת ובעונה אחת מרגישים במעיל הגשם נוח ומרגישים גם אופנתיים.

המעיל תמיד יישאר קלאסי במלתחה והוא בהחלט פריט ששווה לבזבז עליו. זה פריט נצחי שתאהבו גם עונות הבאות, אפילו כסגנונות אופנתיים יותר מאופנה שנראית במגזין Vogue.

בהעדר חורף ממשי בישראל, הטרנץ' יכול דווקא להשתלב היטב במלתחה המקומית כמעיל החורף המושלם מעל סוודר למשל. בימים פחות קרים ניתן ללבוש אותו פתוח, כשחגורתו קשורה מאחור, עם ג'ינס וטי שירט, או סגור, לפגישה עסקית או סתם לבילוי.

Coat couture For SpringSummer 2013, Burberry Prorsum sent models down the catwalk in the classic trench, reinterpreted in metallic fabrics and rainbow colors. (Burberry)

Coat couture For SpringSummer 2013, Burberry Prorsum sent models down the catwalk in the classic trench, reinterpreted in metallic fabrics and rainbow colors. (Burberry)

אז למה אתם מחכים? תוציאו את מעיל הגשם מחוץ לארון הבגדים, ותצאו החוצה!

מבחר גדול וצבעוני לרכישה מבית Burberry כאן


Source:

The history of the trench coat From BAUR fashion blog on 27th September 2009 in Fashion Trends

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%99%D7%9C_%D7%92%D7%A9%D7%9D

http://www.baur.de/modeblog/fashion/die-geschichte-des-trenchcoats/

http://www.collegefashion.net/trends/history-of-the-trend-trench-coats/

https://www.google.co.il/search?q=jackie+o+trench+coat&rlz=1T4WQIA_enIL517IL528&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwit8Zvzv5_KAhVDVxQKHWfiD70QsAQIGw&biw=1366&bih=524

Nina Garcia, “The Little Black Book of Style” Harper Collins 2007

http://www.sofeminine.co.uk/mag/luxury/d3054/x17907.html

http://artofthetrench.burberry.com/

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page