top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

איך לבחור את האורך הנכון לשרשרת


Necklace_Sizes.230115736_std[1].png

שרשרת מדהימה היא מוקד חשוב בגוף האישה. בעת הבחירה וההשקעה בשרשרת חדשה ובמיוחד בשרשרת יקרה, צריך לשקול איך תראה אורך השרשרת על גופך.

בחירת נכונה של אורך השרשרת נעשית לפי גודל הצוואר, גובה, מבנה הפנים ומבנה הגוף.

הגורם החשוב ביותר שיש לשקול בעת בחירת השרשרת המתאימה למבנה גופך היא בגודל הצוואר.

כל הצוואר הוא שונה, כך שקולר סטנדרטי לאישה ממוצעת עשוי להיות גדול יותר או קטן יותר על צווארך בפועל. אם את בעלת צוואר ארוך, שרשראות הקולר יהלמו אותך ביותר. כשיש קמטים על הצוואר רצוי להימנע משרשרת קולר שיכולה למקד את כל המבטים לאזור זה. גם אם את בעלת צוואר קצר, רצוי להימנע משרשראות קצרות ובמקומן לבחור שרשראות באורך בינוני עד ארוך. במידה ואת לא מאוד גבוהה, תסתפקי בשרשראות באורך ביניים, כיוון ששרשראות ארוכות מידי עלולות להנמיך אותך.

שרשראות ארוכות טובות לנשים קטנות. האורך יוצר קווים אנכיים ארוכים, נותן אשליה של גובה ומעניק קו אורך נוסף למראה. כדי לקבל את המראה הזה, רצוי לענוד שרשרת לפחות באורך 75 ס"מ (30 אינץ').

חשוב לקחת בחשבון את הגובה בעת בחירת אורך שרשרת. שרשרת יותר מידי ארוכה עשויה להציף אישה קטנה, ואילו שרשרת קטנה מדי עלולה ללכת לאיבוד בדמותה של אישה גבוהה.

אורכי שרשרת שונים הם דרך מצוינת להדגיש תכונות גוף מסוימות או למזער תכונות אחרות.

אם אתן רוצות להדגיש את החזה עליכן לבחור שרשרת שהיא באורך 55 - 50 ס"מ (22 - 20 אינץ '), שתמשוך תשומת לב, ממש מתחת לעצם הבריח או מעל החלק העליון של החזה. לחלופין, אם אתן בעלות חזה שטוח, שרשרות ארוכות, ודקות ייראו חינניות ואלגנטיות למבנה הגוף שלכן.

אם אתן מלאות גוף, לא רצוי לענוד שרשרות בקו החזה או מתחת לקו החזה. במקום זאת, נסו שרשרת שיושבת מעט גבוה יותר בגוף, כגון שרשרת 55 – 45 ס"מ (18 עד 22 אינץ ').

שרשראות פשוטו כמשמעו ממסגרות את הפנים. אורכים שונים של שרשראות ישפיעו על איך יראו הפנים שלך - רחבים, צרים, ארוכים, קצרים, זוויתיים או עגולים. תוכלו להשתמש באורך השרשרת ככלי רב עוצמה כדי לשנות את הדרך איך שהפנים שלכן נתפסים על ידי אחרים ולהדגיש את תווי הפנים החזקים שלכן. הנה כמה קווים מנחים לאורך שרשרת המבוסס על צורת הפנים: שרשראות ארוכות, יעזרו לעדן את עגלגלות הפנים ולהצר אותן, ניתן להוסיף תליון. אורך השרשרת לפנים עגולות יהיה בין 90 – 65 ס"מ 36 - 26 inches). שרשראות צמודות כגון קולר, שרשראות בעלות חרוזים גדולים ועגולים, לא מתאימים למבנה פנים עגול.

בעלת מבנה פנים אובאלי/אליפסה המזכיר צורה של ביצה יכולה לענוד כל אורך שרשרת בקלות חיננית.א ם מבנה הפנים שלך מאורך וצר, מומלץ לענוד שרשראות באורך קצר או בינוני ובעיקר שרשראות קולר. אם בחרתם בשרשרת ארוכה יותר, עדיף שהשרשרת תהיה מלאה ודומיננטית, כגון מחרוזות בעלות חרוזים עגולים וגדולים.

קיימים שיקולים נוספים בבחירה של שרשרת מסוימת כגון: טעם אישי, סוג הבגד, גודל התליון ועוד. ככל שהתליון גדול וכבד יותר, הוא דורש שרשרת ארוכה יותר. סוג הבגד משפיע גם הוא על אורך השרשרת. מחשוף יראה טוב עם שרשרות עד אורך חצי המחשוף או שרשראות צמודות לצוואר, בעוד מראה מכופתר ידרוש שרשרת ארוכה יותר, המסיתה את תשומת הלב מהצוואר.

למרות כל התכנונים, אם נתקלתם בשרשרת, שאתם אוהבים, רק אתם יכולים להחליט אם השרשרת באורך הלא מושלם עשויה להיות השרשרת המושלמת עבורכן. בשורה תחתונה: תסתכלו במראה ותחליטו כיצד השרשרת נראית עליכן; אם אתן אוהבות את השרשרת, תלכו על זה.

מידות שרשרת בסנטימטר.jpg

אורך שרשרת לנשים

שרשרת באורך 40 - 35 ס"מ (14 אינץ') מתאימה לקולר/ענק הצמוד לצוואר. השרשרת מאוד פופולארית, בדרך כלל עונדים אותה באירועים מיוחדים, אירועים אלגנטיים. השרשרת נראית הכי טוב עם צווארון בצורת V, צווארון פתוח, סירה או צוואר בלט ומחשוף

necklines /Off-the-shoulder מחשוף עד הכתפיים.

Gorgeous Vintage Collar Necklace.jpg

אם השרשרת מעט ארוכה יותר, נופלת בצורה מושלמת סביב בסיס הצוואר כמו קולר, אבל לא צמודה מידי לצוואר, עליה להיות באורך 48 - 40 ס"מ (16-18 אינץ'). השרשרת תגיע מעט מתחת לגרון, אורך זה הוא אורך פופולארי להוספת תליונים, שיהיו תלויים קצת מתחת לצוואר. השרשרת מתאימה לשמלות ערב, שמלות רשמיות, תלוי מאוד מאיזה חומר עשויה השרשרת. אם השרשרת עשויה מכסף או זהב תיראה קלאסית. שרשרת עשויה מחוט או כבל עור, לא תתאים לאירוע אופנתי. שרשרת זו תעזור לאזן פנים מלבניות או פנים בצורת לב על ידי ריכוך סנטר זוויתי.

15 inches chain length.jpg

מידות בסנטימטר.png

בחירה נכונה של אורך השרשרת תלוי גם בגודל הצוואר. אם היקף הצוואר בין 25 ס"מ ל 35 ס"מ (10 עד 14 אינץ') השרשרת תהיה מאוד הדוקה מסביב הצוואר בסגנון קולר. אם תרצו שהשרשרת תהיה מסביב לצוואר, אבל רופפת יותר תשקלו רכישת שרשרת 40 ס"מ (16 אינץ'). על אישה קטנה הענק יגיע עד עצם הבריח בזמן שלנשים גדולות, ההרגשה תהיה יותר כמו קולר.

Sterling-Silver-Rhodium-Plated-Rolo-Chain-Necklace-with-a-Heart-Toggle-Charm16-inches_.jpg

אורך שרשרת מידות

שרשרות באורך 45 ס"מ (18 אינץ') יושבת בעצם הבריח. למרות שרשרות של 45 ס"מ נחשבת ליותר מקולר או chokers טיפוסיים, הן עדיין יופיעו די קרובים לצוואר.

תליונים מחוברים לשרשרות של 45 ס"מ (18 אינץ ') יהיו בדרך כלל מעל עצם החזה.

אורך השרשרת הנפוץ ביותר הוא 45 ס"מ והשרשרות מכונות לעתים קרובות כשרשראות נסיכה/ princess necklaces. אורך זה מתאים לסוגים רבים של בגדים, לכן רצוי להימנע מבגד עם צווארון גולף.

שרשרת עם תליון.jpg

אם השרשרת יושבת כמה ס"מ מתחת לעצם הבריח באורך 50 ס"מ (20 אינץ'), מושלם למחשוף נמוך, נופל או מעל מחשוף נמוך ומעל גולף.

אורך שרשרת 20 אינץ מאוד פופולארי, משותף לשרשראות רבות, ותליונים. שרשרות של 50 ס"מ (20 אינץ') ידועות גם בשם matinee.

אם אתם מחפשים לקנות שרשרת פנינים, 50 ס"מ הוא אורך פורמאלי לסוג זה של שרשרת.

שרשרת פנינים קלאסית, היא תכשיט מושלם ואלגנטי שמתאים לכל שעות היום. פנינים מתאימות גם למכנסי ג'ינס וגם לשמלת ערב אלגנטית.

necklace-types-by-lengths[1].jpg

שרשרות באורך 55 ס"מ (22 אינץ ') יושבות מעל החלק העליון של החזה. אורך שרשרת זו עשויה גם להיקרא הצגה יומית/matinee. למעשה, שרשרת הצגה יומית עשויה לנוע בכל מקום בין 50 עד 60 ס"מ באורך (20 עד 24 אינץ ').

שרשרת של 60 ס"מ (24 אינץ ') תהיה בדרך כלל מונחת ממש מתחת למרכז החזה. אורך זה נחשב אידיאלי לאישה העובדת במשרד, אשת עסקים ועדיין ניתן ללכת עם אורך של שרשרת זו לבילוי גם אחרי שעות העבודה. רצוי ללכת עם בגד עליון ללא דוגמא, כדי למנוע התנגשות עם השרשרת או שהשרשרת תאבד נוכחות מכל הקישוטים על החולצה.

נשים שרוצות להדגיש המחשוף יאהבו את האורך הזה, כפי שהוא יושב מתחת לעצמות הבריח ומושך את העין כלפי מטה כלפי החזה.

150513_necklace-lengths_sq[1].jpg

70 ס"מ ל 85 ס"מ (28 ל 34 אינץ ') השרשרת תהיה תלויה על בית החזה או מתחת לחזה. שרשראות אלו עשויות להיות כרוכות סביב הצוואר פעמיים ואז מתקבלת שרשרת קצרה של שתי שורות. שרשרת באורך 70 ס"מ (30 אינץ ') מכונה גם שרשרת אופרה/ opera, ושרשרת באורך של 90 ס"מ (36 אינץ') מכונה כשרשרת חבל או פלצור.

longstring pearl necklace 36 opera length 9-10-mm-cultured freshwater button pearls.jpg

שרשרת פלצור היא גרסה ארוכה מאוד של "sautoir" או שרשרת חבל ארוך, בלי אבזם סוגר, שבדרך כלל נכרכת מספר פעמים סביב הצוואר ופעמים רבות מעוטרת בגלידים, אבנים וחרוזים. את קצות שרשרת הפלצור ניתן לשלב, לכרוך או לקשור במגוון דרכים שונות.

שרשרת חבל היא בדרך כלל גדיל ארוך של חרוזים ללא אבזם, ואילו שרשרת פלצור מתארת שרשרת ארוכה, חרוזים או אחר, עם אבזם.

אורך שרשרת מידות

שרשראות באורך 100 ס"מ ומעלה (40 אינץ ') יענדו באורך הטבור או מתחת לטבור, ולעתים קרובות כורכים את השרשרת שתיים או שלוש פעמים סביב הצוואר כדי ליצור אפקט קצר יותר, או כמה שכבות. שרשרת ארוכה יותר מ 120 ס"מ (48 אינץ ') כורכים סביב הצוואר ללא אבזם.

כדי לדעת:

במידת האפשר, רצוי למדוד את הצוואר לפני רכישת כל שרשרת, אבל יותר חשוב למדוד את הצוואר לפני רכישת שרשרת צווארון או קולר מכוון ששרשרת כזאת נועדה להיות יותר קרובה לצוואר.

הדרך הקלה והטובה ביותר למדוד את הצוואר היא עם סרט מדידה רך. פשוט לעטוף את הסרט באופן הדוק סביב צווארך. כדי לקבל מדידה מדויקת, הסרט צריך להיות נוח, אבל לא מחניק. אפשרות אחרת בעזרת חוט במידה המונח לאחר מכן על סרגל מדידה. ברגע שאתם יודעים את גודל הצוואר, כלל חשוב לבחירת צווארון או קולר הוא ללכת עד גודל שרשרת במידה אחת יותר גדולה מהצוואר.

לדוגמא, אם היקף הצוואר 35 ס"מ (14 אינץ '), המינימום המומלץ לשרשרת צווארון או קולר יהיה 40 ס"מ אורך (16 אינץ').

אבזם שסוגר את השרשרת מוסיף אורך, לכן חשוב לשקול את אורך האבזם בעת רכישת שרשרת. האבזם או המחבר שמחזיק את השרשרת יחד, בדרך כלל לא נכלל במידות אורך השרשרת. גודל אבזם בדרך כלל הוא גודל סטנדרטי, 3/4 אינץ ', למרות שיש שרשראות שעשויות עם אבזמים ארוכים באופן משמעותי, אשר מגדילים את אורכה הכולל של השרשרת.

השרשרת היא דרך יעילה להבליט תכשיט, אבני החן, להעשיר כל בגד, להוסיף את הטוויסט הרצוי להופעה, ולגרום לך להראות קצת אחרת.

אין מראה מושלם ללא אבזור

דברים שטוב לדעת!

ללא שם.jpg

חלק מהתכנים והתמונות נלקחו מאתרים -

http://www.ebay.com/gds/How-to-Choose-the-Right-Necklace-Length-/10000000177631288/g.html

http://www.jewelrynotes.com/choosing-the-right-necklace-size-a-lengthy-endeavor/

http://www.overstock.com/guides/tips-on-necklace-lengths

https://www.google.co.il/search?q=picture+of+necklace+lengths&rlz=1T4WQIA_enIL517IL528&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=mQyNVZbfEIbxUO_CtvAN&ved=0CCAQsAQ&biw=1366&bih=479

https://www.google.co.il/search?sourceid=navclient&aq=&oq=%d7%90%d7%99%d7%9a+%d7%9c%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a8+%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%9a+%d7%a9%d7%a8%d7%a9%d7%a8%d7%aa&ie=UTF-8&rlz=1T4WQIA_enIL517IL528&q=%d7%90%d7%99%d7%9a+%d7%9c%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a8+%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%9a+%d7%a9%d7%a8%d7%a9%d7%a8%d7%aa&gs_l=hp....0.0.0.706695...........0.ghQESyxSp8Q

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page