top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

איך לרכך חמאה בדרך מהירה


במתכונים רבים לדברי מאפה בייחוד מתכוני עוגיות משתמשים בחמאה בטמפרטורת חדר. חמאה רכה משתלבת בבלילת הבצק בקלות רבה יותר מאשר חמאה קשה. במקום לחכות שעות עד שהחמאה תתרכך ישנן מספר שיטות שניתן לרכך את החמאה.

להשאיר את החמאה בטמפרטורת חדר היא כמובן הדרך הטובה ביותר כדי לרכך חמאה לצורך אפייה.

בדרך כלל רצוי להוציא את החמאה מהמקרר לפחות כשעה לפני השימוש ולתת לחמאה להיות בטמפ' החדר. עם זאת, קורה לפעמים ששוכחים להוציא את החמאה בזמן וכדי לזרז את תהליך הריכוך ניתן לחתוך את החמאה לחתיכות קטנות. מניחים את החמאה על צלחת למשך 15 עד 20 דקות.

אז בפעם הבאה שאתם רוצים להכין עוגות או עוגיות תוך 30 דקות, נסו את זה! אתם תופתעו עד כמה מהר החמאה מתרככת וכמה מוצלח יצא המאפה!

לקחת סיר קטן להרתיח מים או לשפוך לתוך סיר מים רותחים מהקומקום. להשאיר את המים הרותחים בסיר כ 5 דקות. לאחר מכן שופכים את המים לכיור ואת הסיר החם שנותרו בו אדים חמים הופכים מיד מעל חבילת החמאה המונחת על השיש. ממתינים 5 דקות ויש חמאה רכה.

מכניסים את החמאה הקרה אל תוך שקית נקייה עבה במיוחד (לא חייבים לסגור את השקית) או בין נייר פרגמנט/נייר אפייה. מניחים על משטח העבודה וחובטים בחמאה בעזרת מערוך. כשהחמאה משתטחת, היא מספיק רכה וניתן לעבד אותה ביתר קלות.

דרך נוספת לריכוך חמאה: מגרדים את החמאה על פומפייה עבה, והחמאה מתרככת אחת שתיים.

המלצות:

כאשר נדרש למתכון חמאה מרוככת רצוי להתרחק מהמיקרוגל.

יש להשתמש תמיד בחמאה טרייה וטעימה. חמאה באיכות טובה היא אלמנט קריטי בקבלת מאפים טעימים.

אם אתם יודעים מראש שאתם הולכים לאפות עם בצק לעוגיות או הבלילה, תנו לחמאה לשבת בחוץ על הדלפק בטמפרטורת חדר למשך שעה, שמאפשר למאה להיות רכה אך לא נמסה. כאשר החמאה עוברת את נקודת ההתכה הטבעית שלה (כ - 18.33 מעלות צלזיוס), החמאה מאבדת את התכונות המיוחדות שהופכות את החמאה למושלמת על ידי שפים.

בהצלחה!

מקור

http://www.matkonim.net/patent/patent.html

http://www.wikihow.com/Soften-Butter-Quickly

http://www.simplyrecipes.com/recipes/tip_how_to_soften_butter_quickly/


 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page