top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

עוד מעט יוצאת לשדה התעופה מתכוננת לסוף שבוע ארוך בוינה ...


5 למאי 2015

כמה שאני לא מתכננת את הטיולים, ביום הראשון אני מרגישה תחושה של בלבול, היכן אני נמצאת, היכן להתחיל את הטיול ועוד...

אוטובוס תיירים בוינה הוא אחד מהשיטות הפופולאריות והנוחות ביותר לראות את וינה במבט תיירותי מהיר ומתאים בהחלט ליום הראשון לשהותכם בעיר וינה ומתאים לכל עיר מרכזית בעולם.

קחו אוטובוס תיירים פתוח בעל שתי קומות, הנוסע במסלול מיוחד לתיירים, העובר דרך מרבית האתרים החשובים בעיר והתרשמו מהעיר. הסברים אפשר לשמוע באוזניות בשפות רבות בו זמנית.

בקנית כרטיס יומי תוכלו לרדת ולעלות לאוטובוס בתחנה שבדרך ולבקר את האתר שנמצא על ידה. האוטובוס מגיע בתדירות של חצי שעה. בכל מקרה, מומלץ לקנות את הכרטיס היומי לאוטובוס ולעבור בכל התחנות במהלך אותו יום ובשאר ימי הטיול לנצל את התחבורה הציבורית בעיר או פשוט לטייל ברגל.

וינה היא בירת אוסטריה ואחת מבין תשע מדינות הפדרציה האוסטרית. וינה ממוקמת על נהר הדנובה במרכז אירופה קרוב לצ'כיה, הונגריה וסלובקיה. חיים בה 1.84 מיליון בני אדם והיא העיר הגדולה ביותר באוסטריה.

אין צורך להתנייע בעיר בעזרת רכב שכור היות והתחבורה הציבורית מפותחת ונוחה, פועלת לאורך כל היום ומגיעה לכל מקום תוך זמן לא רב ביעילות רבה.

כרטיסים ניתן לרכוש בתחנות הרכבת התחתית ובקיוסקים או בטראם ובאוטובוס. בנוסף, ניתן לרכוש כרטיסים ל - 24 או 72 שעות "Wien Karte", כרטיס שבועי, או חודשי המאפשר הנחות במוזיאונים, באתרים שונים, בתיאטראות, בקונצרטים, בחנויות, בבתי קפה, במסעדות, בנסיעות לשדה התעופה ובחזרה, ונסיעה חופשית במטרו, באוטובוס ובטראם.

לתשומת ליבכם, אל תשכחו להחתים את כרטיס הנסיעה שרכשתם לפני שתעלו על אחד מקווי התחבורה. אי החתמת הכרטיס שווה לנסיעה ללא תשלום.

כיכר קרלספלץ

מתחילים מכיכר קרלספלץ הגדולה שבשיפולי העיר העתיקה. מול הכיכר נמצאות שדרות הרינגשטראסה, בהן ניתן לטייל, וגם לבקר במונומנט הבולט: בית האופרה (Staatoper), שנחשב כאחד מבתי האופרה החשובים בעולם. הכניסה כרוכה בתשלום, באמצעות סיורים מודרכים בלבד. קיימים גם סיורים באנגלית.

אל תסמכו על לוח הזמנים של הסיורים המודרכים במדריכי הטיולים ובאתרים באינטרנט, בית האופרה קובע את לוח זמני הסיורים בהתאם לעונה ולפעילות במקום.

Vienna State Opera Karlsplatz

מאחורי בית האופרה נמצאת הכניסה למדרחוב קרטנר (Kartner) ובו ריכוז של בתי כלבו, קזינו ועוד. המדרחוב מוביל אל כיכר סטפן (Stephansplatz), כיכר מקסימה במרכז העיר עליה חולשת קתדראלת סן-סטפן (Stephansdom), שצריחיה החרוטים וגג הרעפים שלה שולטים על קו הרקיע של וינה כולה. הכנסייה עצמה בנויה בסגנון גותי, כשפנים המקום משובץ בפריטים ברוקיים מקסימים ביופיים.

Stephansplatz Kaerntner Strasse in Vienna

vienna Stephansdom

ארמון שנברון

מומלץ לבקר בארמון שנברון (Schloss Schonbrunn), שהוא אחת האטרקציות המרכזיות בעיר. ארמון הקיץ הזה של בית האבסבורג, הנמצא במרחק של כשבעה ק"מ מערבית למרכז העיר. המקום שימש למעשה כביתן ציד מלכותי, עד שליאופולד הראשון מינה את Fischer von Erlach לשרטט תכנית עבור ארמון שישמש למגורים, דוגמת ארמון ורסאי. עם זאת, היות והתכנית המקורית הייתה יקרה מדי, מה שנבנה בסופו של דבר במהלך שלטון מריה תרזה, הייתה גרסה צנועה הרבה יותר של המודל הראשוני. הארמון נבנה בסגנון הבארוק מבחוץ, כשסגנון הרוקוקו הוא הסגנון השולט בתוכו. הוא מכיל 1441 חדרים כשמתוכם רק כ-40 פתוחים לציבור.

האחוזה כוללת בשטחה מבנים שונים שנועדו לאנשי הצוות, פארק רחב מימדים, גנים בוטניים הכוללים המוני סוגים של פרחים, צמחים וחממות מטופחות, ומרפסת תצפית.

הגנים המופלאים המקיפים את הארמון נחשבים ליצירת אמנות של ממש בסגנון הבארוק, וכדאי מאוד לבקר בגנים הללו גם אם לא ייצא לכם להיכנס ולבקר בארמון עצמו.

למבקרים בפעם הראשונה מומלץ לקחת את הסיור האימפריאלי במהלכו מבקרים ב – 22 חדרים והוא אורך בין 30 עד 45 דקות.

גְרָאבֶּן (Graben)

גְרָאבֶּן הוא מדרחוב הקניות של וינה והוא מוקף בניינים גבוהים בהם ממוקמות חנויות היוקרה. הרחוב הוקם בתחילת המאה ה-13 כאשר הדוּכַּס לאופולד החמישי הרחיב את העיירה, אך מרבית הבניינים לאורך הרחוב חדשים יחסית והוקמו בראשית המאה ה-19.

בניינים יפהפיים מקיפים את רחוב גראבן ולכל אחד סגנון ארכיטקטוני ייחודי.

במרכזו של רחוב גְרָאבֶּן ניצב בגאון עמוד הדֶבֶר, שרבים מן המקומיים מכנים אותו "עמוד השילוש הקדוש". עמוד זה נבנה בשנת 1679, לאחר שהתפשטה ברחבי העיר מגפת הדבר הקשה, שגבתה את חייהם של 100,000 בני אדם. השליט המיואש, שחשש לשלום אזרחיו, נשא תפילה והבטיח כי לאחר שיוסר איום המגפה מעל העיר יקים מצבת זיכרון. על גבי העמוד ניצבת קבוצת פסלים המייצגים דמויות אלגוריות המסמלות את ניצחונה של האמונה, ומתחת לפסלים אלה מוצב פסלו של השליט המתפלל.

משני צדי עמוד הדֶבֶר ניצבות מזרקות הקרויות בשמם של ג'וזף הקדוש ולאופולוד הקדוש. הפסלים על גבי המזרקות עוצבו במאה ה-18 על ידי יוהאן מרטין פישר, אך המזרקות הן עתיקות יותר וככל הנראה נבנו במאה ה-16.

רחוב גראבן ממוקם בלב אזור הקניות הסואן של וינה, בסמוך לקוֹהלְמָרְקֶט (Kohlmarkt). מלבד שפע החנויות לאורך המדרחוב, ישנם בתי קפה קסומים ומסעדות משובחות, המציעות למבקרים הזדמנות להניח את שקי הקניות, לנוח ולצבור אנרגיות להמשך המסע.

מוזיאון אלברטינה

מוזיאון אלברטינה (Albertina) נמצא במרכז וינה מאחורי בניין האופרה והוא מוסד הנחשב בידי רבים למוזיאון הגדול והחשוב באוסטריה. במוזיאון הזה מוצג אחד מאוספי התמונות הגדולים בעולם. האוסף שבמקורו היה שייך לדוכס אלברט מברטיסלבה, עבר לרשות האוסטרים לאחר עליית השושלת ההאבסבורגית.

בודפסט ליום אחד

מומלץ לקחת טיול מאורגן ליום אחד לבודפשט, בירת הונגריה. בודפשט יושבת על שתי גדות נהר הדנובה הידוע, והיא אוחדה ב-1873 משתי הערים בודה משופעת הגבעות והיערות, ופשט, השטוחה, שישבו כל אחת בצד אחר של הנהר.

הטיול יוצא מהמלונות בהם אתם מתאכסנים. היציאה בשעה 7:00 בבוקר וחזרה משוערת שעה 20:00. החזרה למלון שבו אתם מתאכסנים.

עלות הטיול 109 יורו.

החלק הראשון, סיור באוטובוס במחוז פשט השטוחה. עוברים דרך אטרקציות תיירותיות הפופולאריות ביותר, כגון ניאו-גותי הפרלמנט, בית האופרה המפואר, בית הכנסת היהודי וכיכר הגיבורים המרשימים. בצהריים ההזדמנות לאכול במסעדה הונגרית טיפוסית. בפשט. לאחר מכן הליכה מודרכת באזור ההיסטורי בבודה כדי לחוות את הארמון המלכותי ההיסטורי, Fisherman’s Bastion Budapest, כנסיית מתיאס, שהוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו ועוד. בסוף הסיור ניתן זמן פנוי משעה 15:00 לקניות, סיור רגלי עצמאי או ישיבה בבית קפה מומלץ. בשעה 16:45 האוטובוס יוצא בחזרה לוינה.

קיימים כמה חברות טיולים.

השתכנו במלון 4 כוכבים NH Wien City ברחוב Mariahilferstrasse רחוב הקניות הגדול ביותר של וינה. ברחוב חנויות בינלאומיות המוכרות בגדים, נעליים, מוזיקה, מזון ועוד. ממש ליד המלון יש תחנת רכבת תחתית נויבאוגאסה (Neubaugasse) קו (U3).

החזר מע"מ ניתן לקבל בנמל התעופה עבור סחורות שעלו מעל 75 יורו. גובה ההחזר יכול להגיע עד 15% ממחיר הסחורה. חשוב למלא את טופס החזר המס בחנות, שקניתם את המוצר. צריך להציג דרכון בזמן מילוי הטופס להחזר מס. במידה ואתם רוצים להגיש בקשה להחזר, אל תשכחו להגיע לשדה התעופה בזמן, היות וזהו אחד הדלפקים העמוסים. לפעמים תתבקשו להציג את המוצרים שקניתם, לכן רצוי לרכז את המוצרים במזוודה אחת ושהמוצרים יהיו בהישג יד.

זמן טוב לטיול לוינה בחודש מאי ובחודש אוקטובר.

הטיול היה באווירה רגועה ועל כוס קפה, הרבה עוגות וגלידה. בלי להתנייד ממלון למלון, בלי קפיצות גדולות מדיי ממקום למקום. לא חייבים להספיק את הכל כאשר נוסעים לחופשה. מטרת החופשה היא ליהנות יחד, ולשבור שגרה.

לא חייבים להספיק הכל, הרבה יותר חשוב ליהנות

12 במאי 2015

!I am back

מקור

http://www.lametayel.co.il/categories/%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%94/%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%99+%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C

http://tiulim.net/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C-%D7%91%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%94

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page