top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

תערוכה של אופנה איטלקית משנת 1945-2014 במוזיאון Victoria and Albert Museum בלונדון


מתכננים טיול ללונדון בקרוב?

מ 5 באפריל -. 27 יולי 2014 מתקיימת תערוכה של אופנה איטלקית משנת 1945-2014 במוזיאון

התערוכה המדוברות ביותר של לונדון נותנת מבט מקיף על אופנה איטלקית מסיומה של מלחמת העולם השנייה ועד ימינו.

הסיפור נבחן דרך ארגונים ואנשי מפתח שהבגדים מתוצרתם תרמו למוניטין, סגנון, והפכו לשם נרדף לאיכות, יוקרה וסטייל של איטליה.

התערוכה כוללת בגדי נשים ובגדי גברים כדי להדגיש את האיכות יוצאת דופן של הטכניקות, החומרים ומומחיות של איטליה שהפכה לבעלת שם עולמי. התערוכה בוחנת את המעבר הדרמטי של איטליה מהריסות לאחר מלחמה ליוקרה ולראווה במופעי מסלול באתר 'סלה ביאנקה' שהתקיימו בפירנצה בשנות ה 50, אשר דחף את האופנה האיטלקית אל הבמה העולמית.

במהלך שנות ה 50 ו ה 60 הוסרטו סרטים הוליוודים רבים באיטליה ולהם הייתה השפעה עצומה על האופנה ועל הכוכבים כמו אודרי הפבורן ואליזבת טיילור ששכרו את שירותי המעצבים המקומיים ואלה הלבישו את הכוכבות בשמלות מפוארות על סט הצילומים וגם מחוץ אליו, שהפכו מאוחר יותר לשגרירי סגנון ואופנה איטלקית. ההצלחה שהגיעה בעקבות הפרסום הזה, כמו גם ביסוס מערך הייצור האיכותי, יצרו קרקע פורייה לפתיחתם והתפתחותם של בתי הדגל המזוהים עם אופנת המדינה עד היום, כמו פוצ'י וארמני, ומאוחר יותר, בשנות הפריחה של סוף ה־80 וה־90, גם ורסאצ'ה, פראדה ודולצ'ה וגבאנה – שהם עדיין מובילי האופנה המשמעותיים בעולם.

בתערוכה מוצגים כ -100 הרכבים ואבזרים על ידי בתי אופנה איטלקים המובילים כולל סימונטה, פוצ'י, Sorelle פונטנה, ולנטינו, גוצ'י, מיסוני, ג'ורג'יו ארמאני, דולצ'ה וגבאנה, מארני, פנדי, פראדה וורסאצ'ה, ועד לדור הבא של מעצבי האופנה.

בילוי נעים!

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page