top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

תצוגות ההוט קוטור פריז, לסתיו/חורף 2019 - 2018


DIOR HAUTE COUTURE SHOW AUTUMN-WINTER 2018-19

"הוֹט קוּטוּר (בצרפתית, "תפירה עילית" או "עיצוב אופנה עילית") הוא מונח בתחום עיצוב האופנה, שמשמעותו ביגוד ואביזרי אופנה יוקרתיים שהוכנו והותאמו באופן אישי.

אופנת הוט קוטור עשויה בדרך כלל מאריג משובח ותפורה בשימת לב מרבית לכל פרט, לעתים קרובות בעבודת יד. המונח הוט קוטור הונהג לראשונה בפריזב שנת 1945 על ידי מעצב האופנה שארל פרדריק וורת', שהיה דווקא אנגלי במקורו.

בגד המוגדר כ"הוט קוטור" נתפר באופן מיוחד להזמנת הלקוח ועל פי מידותיו בלבד, עשוי בדרך כלל מחומרי גלם יקרים, ונתפר בקפידה רבה על איכות התפר והגימור, כשלעתים קרובות נעשה שימוש בשיטות עבודה ידניות ומורכבות הדורשות זמן עבודה ארוך. בעיצוב ובתפירת בגד "אופנה עילית" מושם דגש עליון על מראהו של הבגד והתאמתו לדרישות הלקוח. לכן, בגדים ואביזרי אופנה אלה יקרים במידה ניכרת מביגוד המיוצר בשיטות ייצור המוני. השימוש במונח אינו מכוון לבגדים בלבד, אלא גם לאביזרי אופנה יוקרתיים במיוחד, כדוגמת תיקי יד של פראדה, נעליים של גוצ'י ועוד, שמחירם עשוי להרקיע שחקים". wikipedia

היכולת של ההוט קוטור היא להעביר לצופים סביבה של הפנטזיה, שהיא חלק מהתחושה של האירוע כדי למסגר את הבגדים המעוצבים להפליא, שהוכנו והותאמו באופן אישי.

התצוגות

Haute couture Fall/Winter 2018-2019 I CHRISTIAN DIOR

קולקציית ה Haute couture של המותג דיור היה מוקדש כול כולו לבגדים יפים, אלגנטיים, איכותיים והפעם קולקציה שקטה, אולי שקטה מידי לתצוגות הוטו קוטור, הרבה קפלים, שמלות נשיות עם פריחות אקזוטיות ופרטים של ציפורים כמו נוצות, קפלים, צעיפים, כובעים ובעיקר מחוכים ללא תחרה.

הצבעים היו כחול כהה, זהב, גווני blush, שנתנו מראה רומנטי והרגשה מעודנת וחולמנית לקולקציה.

המראה, שלא ישכח, שמלות הטול ושמלות המשי.

DIOR HAUTE COUTURE SHOW AUTUMN-WINTER 2018-19

DIOR HAUTE COUTURE SHOW AUTUMN-WINTER 2018-19

DIOR HAUTE COUTURE SHOW AUTUMN-WINTER 2018-19

בקולקציית סתיו חורף 2018-2019 מעצבת הבית של דיור Maria Grazia עקבה אחרי התערוכה

“Christian Dior: Designer of Dreams” ב Musée des Arts Décoratifs על ידי השמת דגש על יצירות ההוט קוטור מהעבר, כמחווה למקום העל זמני, שנקרא Atelier.

Maria חזרה על יסודות העיצוביים של כובעי הבֶּרֶט (סוג של כובע) וחליפות ה Bar jacket.

לוח צבעי הפודרה (בריק, ירוק וורוד וכתום), אינטראקציה עם עירום, הצבעים והבגדים, האביזרים - תכשיטים מעודנים, כִּסּוּיים וכובעים – משלימים את הרצף עם הגוף, שבו ההוט קוטור שם את הדגש.

שמלות ערב עם הרבה קפלים ושכבות, בניגוד סטרפלס פשוט, שמלת משי אדומה שנתפרה מתוך פיסת בד אחת הפותחת את הדרך לסדרה של יצירות מלכותיות ואינטימיות, מאופקות וחדשות.

הסיפור של דיור התבטא באמצעות תמונות מהאוסף סתיו-החורף 2018-1919

"Fendi Couture"

ביום רביעי ה 4 ליולי בשבוע ההוט קוטר, עבר קרל לגרפלד מהטיילת הפריזאית של Chanel והצטרף ל

Silvia Venturini Fendi כשהציגו את הקולקציה של Fendi לסתיו 2018.

"Fendi Couture"

"Fendi Couture"

פריטים מהקולקציה השאירו את Chanel, כשהם מנחשים אם הם מסתכלים על מעיל פרווה אמיתי, או על עבודה של שילוב של אורגנזה משופשפת ושיפון מעוטר לפרודייה על החומר היוקרתי. אפילו תיקי הערב המעוטרים נעשו מתוך משאבים חלופיים, תרמופלסטיים, שיראו כמו הדבר האמיתי, אבל עדיין משכנעים ומשאירים תחושה של זוהר.

"Fendi Couture"

"Fendi Couture"

"מסורת זו של פרווה מאפשרת לנו לעשות קוטור: בגדים עם פרווה, אבל גם בגדים עם חומרים אחרים", אמר מנכ"ל המותג Serge Brunschwig לפני המופע. "חשבנו שזה יותר עקבי לקרוא לזה couture, כי זה השירות, שאנחנו מציעים".

הסיפור הגדול יותר כאן הוא של מותג הפרווה הגדול ביותר בעולם, עם המיומנות והידע, ובדרך, מזייף זיוף מרהיב. "אנחנו לא מתרחקים מפרווה" טען Brunschwig. "אנחנו מציעים ללקוחות בחירה. יש כאלה שלא ממש אכפת להם, ויש כאלה שרוצים לקנות משהו חוץ מפרווה".

Alberta Ferretti Limited Edition fall 2018

המהדורה המוגבלת, הוט קוטור סתיו 2018 של המעצבת האיטלקייה Ferretti Alberta הוצגה במילאנו ובעיקר פנתה לקהל הלקוחות הבינלאומי שמחפש שמלות לאירועים ברמה גבוהה עם פרטים בעבודת יד ובדים בלעדיים.

בהוט קוטור יש מרחב יצירתי שבו המעצב/ת יכול/ה לשחק עם צורות חדשות, טכניקות חיתוך מיוחדות וקישוטים. עם זאת, העונה Alberta נתנה לקולקציה ספין דינמי; אבל שמרה את העיצובים מחוברים לקרקע "תמיד המחשבה שלי היא על אשה אמיתית מאוד" הסבירה. "היא נוסעת ונמצאת כול הזמן בתנועה. בגלל זה רציתי לתפוס את רוח האנרגיה והתנועה באוסף הזה".

Alberta Ferretti Limited Edition fall 2018


לקניית פריטים של המיצבת Alberta Ferretti תוכלו לרכוש כאן

farfetch at Fendi for Women כאן

Fandi at ssense כאן

צפייה מהנה!

 

מקור

https://www.dior.com/couture/en_us/womens-fashion/haute-couture/autumn-winter-2018-19-haute-couture-show

https://www.youtube.com/watch?v=-t0rBNSnPIo

https://fashionista.com/2018/07/fendi-couture-fall-2018-collection

Photo: Kim WestonArnold / Indigital.tv" Fendi Couture"

https://wwd.com/runway/fall-couture-2018/paris/fendi/review/

Disclaimer: all images and information posted on this blog are copyrighted to their respective owners. I do not own any of the images posted unless otherwise stated. If you see your work on my site without proper credit or you would like it removed, please contact me.

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page