top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

מדריד וטולדו ב 4 ימים


'Panoramic aerial view of Gran Via, main shopping street in Madrid, capital of Spain, Europe

על מדריד

בירת ספרד, מדריד, מפורסמת בגלל מועדון הכדורגל שלה וגם העובדה שהיא עיר הבירה, אבל למדריד יש הרבה יותר להציע למבקרים. למרות שהעיר היא קוסמופוליטית ומודרנית, היא עדיין משמרת את המסורת והתרבות שלה. האנשים במדריד מלאי חיים, אוהבים להיות בחוץ, חיי הרחוב תוססים עד השעות הקטנות של הלילה כמו בהרבה ערים ספרדיות אחרות.

מדריד ידועה גם בציוריה, עיר היסטורית מלאה בצבע, באמנות ואדריכלות יפה, תרבות, ספורט, קולינרייה, מוזאונים מפורסמים במיוחד, פארקים, ארמונות ומתחמי שופינג יוקרתיים.

מדריד וטולדו ב 4 ימים

מסלול של 4 ימים לאלו שלא מרגישים שחייבים לראות את כול אתרי התיירות בעיר, שארוחת הבוקר יכולה להיות הנאה בכול שעה, לאוו דווקא ב 7 בבוקר, שכיף לשוטט בין הסמטאות, שבתי קפה זה לא ביזבוז זמן.

לאחר שבחרתם לטוס למדריד השלב הבא לבחור מלון.

אני אוהבת לטוס אחר הצהריים ולהגיע למלון בשעות הערב, ללכת לישון ולקום בבוקר רעננה ליום חדש.

הנסיעה משדה התעופה למלון וחזרה

מומלץ מונית: מחיר המונית קבוע, 30 יורו משדה התעופה לכל יעד בעיר מדריד!

בחירת בית המלון

המלון היה Catalonia Plaza Mayor בקרבת כיכר מאיור (Plaza Mayor) הידועה כמרכז העיר, מלון 4 כוכבים כדי ליהנות מתנאים של אירוח בזמן הטיול, מלון ממוזג, אינטרנט חינם Wi – Fi, מלון מרכזי במרחק הליכה קצר מאתרי התיירות, הבילוי והקניות, קרוב למטרו ולתחבורה ציבורית חילופית נוחה.

כתובת המלון: Atocha, 36, Madrid City Centre, 28012 Madrid, Spain

Catalonia Plaza Mayor

בדרך כלל שקונים חבילה, טיסה + מלון, ארוחת הבוקר כלולה. אם רוכשים טיסה ומלון בנפרד ניתן לבחור עם ארוחת בוקר או ללא ארוחת בוקר, כמובן שארוחת הבוקר בתוספת תשלום. במידה ובחרתם ללא ארוחת בוקר, תמיד תוכלו לגשת לחדר האוכל ולחייב את מספר החדר.

ב CHECK IN למלון Catalonia Plaza Mayor הציעו לנו ארוחת בוקר במחיר מבצע 15 יורו לאדם במקום 20 יורו. אתם תחליטו אם אתם רוצים לאכל כול יום במלון או לשלב בין ארוחת בוקר במלון למסעדות בסביבה הקרובה למלון.

המלון מגיש מידי יום בבר בין השעות 17:00 ל-20:00 מזנון חטיפים, סנדוויצ'ים קטנים, תה, קפה, עוגות ומשקאות קלים המוגשים בחינם.

כאשר אתם בוחרים מלון חשוב לקרוא חוות דעת של הלקוחות, ששהו בבתי המלון בהם אתם מתעניינים. עיינו באתרים בתאורים מפורטים, מרחק מאתרים, שאתם בוחרים לראות, ,תאריכי חגים, תמונות איכותיות של המלון ומפות של הסביבה. תוכלו לראות את תגובתיהם של תיירי העבר בתוצאות של רוב מנועי החיפוש הגדולים. בנוסף, אפשר להיכנס לאתרים כמו "TripAdvisor" "Booking" או פורומים של ישראלים כמו "למטייל".

חלק מהמלונות במקומות המרכזיים והמתויירים ביותר לא ניתנים לגישה למונית או רכב פרטי למשל, מה שהופך את חלק מהמלונות בו לבעייתים לבעלי מוגבלויות ולתיירים שרוצים להגיע עם מונית או רכב עד פתח המלון.

היום הראשון במדריד

אחרי ארוחת הבוקר הלכנו ברגל לכיכר מאיור ומשם עלינו על אוטובוס התיירים של "מדריד ההיסטורית" שמסיע אתכם היישר אל האתרים החשובים של מדריד, ומספר לכם בדרך בשפה האנגלית.

האוטובוס נוסע ברחבי מדריד בשני מסלולים (שניהם באורך של שעה וחצי), "מדריד ההיסטורית" ו"מדריד המודרנית". מפה שאתם מקבלים עם עלייתכם לאוטובוס התיירים, תנחה אתכם אודות המסלולים והתחנות. באפשרותכם לרדת ולעלות ללא הגבלה בזמן פעילות האוטובוס. אנחנו קנינו כרטיס דו-יומי לשני המסלולים, בדיעבד המסלול ה 2 לא היה הכרחי בייחוד אם אין לכם זמן. המסלול הראשון "מדריד ההיסטורית" הוא המסלול החשוב ורצוי לקחת את המסלול הזה ליומיים ההפרש התשלום ממש לא משמעותי.

אם מסלולי האוטובוסים יהיו הבסיס שלכם לביקור במדריד, מומלץ להתחיל את המסלולים יחסית מוקדם, כדי שתספיקו להתרשם מכל היופי הספרדי הזה.

Madrid City Hop-On Hop-Off

כיכר מאיור (Plaza Mayor)

כיכר מאיור היא הכיכר המרכזית. המוני אנשים מגיעים לרחבת הכיכר בכול יום ובמיוחד בסופי שבוע.

סביב כיכר מאיור מבוך סמטאות צרות, חנויות, דוכנים, קניון אל קורטה אינגלס (El Corte Inglés), בתי טאפאס, ברים ומסעדות. בשעות אחר הצהריים והלילה, אנשים רבים בכיכר, צלילי מוזיקת פלמנקו, מופעי רחוב, ליצנים וניחוחות מאכלים עולים מכל עבר.

כתובת כיכר מאיור: Calle de Atocha

Plaza Mayor Madrid

מוזיאון הפרדו (Museo Nacional del Prado)

מוזיאון הפרדו הוא אחד המוזיאונים המובילים בעולם. במוזיאון נמצא אחד האוספים הגדולים ביותר של אמנות אירופית מן המאה ה-14 ועד תחילת המאה ה-19.

קיים סיור מודרך במוזיאון, בחרנו להסתובב לבד להתרכז בכמה ציירים ובכמה תמונות. הציור

"לאס מאנינס" (Las Meninas) יצירתו המפורסמת ביותר של דייגו רודריגז וולסקז(Velázquez) ובה מוצג פורטרט של בתו של המלך פליפה השישי, כאשר היא מוקפת במשרתותיה.

"שלוש הגרציות" (The three Graces) של הצייר הבלגי רובנס .(Rubens)

פרנסיסקו גויה (Francisco de Goya)

כתובת: Calle Ruiz de Alarcón 23

שעות פעילות: שני-שבת: 10:00-20:00, ימי ראשון וחגים: 10:00-19:00 (כניסה אחרונה חצי שעה לפני הסגירה).

מחיר: מבוגר: 15 אירו, אזרח ותיק: 7.5 אירו.

מדי יום אפשר להכנס למוזיאון בשעתיים, שלפני הסגירה ולצפות אך ורק בתערוכות המתחלפות ללא תשלום.

Museo Nacional del Prado

"לאס מאנינס" (Las Meninas) דייגו רודריגז וולסקז (Velázquez)

ליד כיכר מאיור נמצא שוק אוכל, שוק סן מיגל Mercado San Miguel.

שוק סן מיגל Mercado San Miguel

שוק סן מיגל הוא שוק אוכל מקורה הממוקם במרכז העיר העתיקה במדריד שנבנה בשנת 1913. Mercado de San Miguel הוא אחד השווקים הוותיקים והמפתים ביותר במדריד בו תוכלו ליהנות מדוכני אוכל מקומיים, יינות, דוכני טאפאס כיאה לספרדים, סוגים של פירות טריים, ירקות, בשר, מעושנים, נקניקיות, דוכן צדפות, פירות ים, דוכן פייה, כלי אוכל, ספרי בישול ולהינות מצבעוניות והשפע שיש לשוק להציע.

Photo via Mercado de San Miguel

בנוסף לבחירה המעולה של התוצרת הספרדית והבינלאומית, Mercado de San Miguel הוא הזדמנות מצוינת להכיר בתרבות המקומית. למרות שהמקום עצמו הוא עכשיו אלגנטי ומצויד עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר, הוא עדיין מצליח לשמור על המורשת המסורתית והאווירה הספרדית.

Photo via Mercado de San Miguel

עם קירות הזכוכית המדהימים של המאה ה -20, זה הדוגמא הטובה ביותר של ארכיטקטורת ברזל וזכוכית בבירה הספרדית, לצד ארמון העיר Crystal Palace בפארק Parque del Buen Retiro.

שוק שבו תוכלו לטייל בין הדוכנים לטעום או לרכוש מוצרי אוכל. מומלץ לא לוותר על החוויה.

לנו בהחלט הספיק לשהות במקום זמן קצר מאוד, לא אכלנו בשוק. השוק מאד תיירותי עדיף להגיע לשוק באמצע השבוע.

לדעתי שוק לה בוקריה בברצלונה יותר מרהיב מבחינה קולינרית. לא התחברתי לדוכני האוכל בשוק סן מיגל, המבנה מבחינה ארכיטקטונית יפה והיה מעניין להכיר את התרבות הקולינרית של מדריד.

  • אחרי הסיור בשוק האוכל מומלץ לעשות סיבוב גם ברחובות שמסביב, תמצאו לא מעט כיכרות מרשימות

  • וסמטאות קטנות.

Photo by Herry Lawford

שוק סן מיגל צילום: מתוך האתר הרשמי של השוק

היום השני

מכיכר מאיור עלינו על אוטובוס התיירים של "מדריד המודרנית" בתחנה מספר 15 Puerta de sol, מסלול שבדיעבד לא היה ממש הכרחי.

בסיור עברנו את כיכר Puerta de sol העמוסה, Plaza de colon, אצטדיון 'סנטיאגו ברנבאו', מוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה והספריה הלאומית, שנמצאים במבנה יפיפה מהמאה ה - 19 ועוד.

גולת הכותרת של Plaza de colon היא פסלו של קולומבוס שניצב באמצע הכביש בראש עמוד גבוה.

Plaza de colon

לאלו שאוהבים כדורגל, ביקור באצטדיון 'סנטיאגו ברנבאו' המשמש משנת 1947 כמגרשה הביתי של קבוצת הכדורגל ריאל מדריד, המועדון המעוטר בעולם, הוא בגדר חובה ומומלץ לסייר בכול פינה, בחדר ההלבשה של השחקנים, במנהרה המובילה למגרש, באולם הגביעים, ביציאים השונים, על ספסלי השחקנים ובמוזיאון המפואר שבין כותליו ואולי לצפות במשחק עם כריסטאנו רונאלדו.

כתובת: שדרות קונצ'ה אספינה 1.

באותו יום היה יום חג לתושבי העיר מדריד, לכן כול החנויות ובתי העסק במסלול מספר 2 "מדריד המודרנית" היו סגורים. בעיר העתיקה רוב החנויות היו פתוחות.

 

חזרנו עם אותו אוטובוס התיירים "מדריד המודרנית" לכיכר מאיור ומשם הלכנו ברגל בין הסמטאות לכיכר אספניה (Plaza de Espana), כיכר אוריינטה (Plaza de Oriente) וה ארמון המלכותי (Palacio Real).

כיכר אספניה (Plaza de Espana)

הכיכר ממוקמת במרכז העיר מדריד, בקצהו המערבי של רחוב גראן ויה ובסמוך להארמון המלכותי. הכיכר קרוב מאוד לארמון המלוכה, שממנו יוצא רחוב Bailen המוביל ישירות לארמון המלכותי (Palacio Real) .

ברחובות הגובלים בכיכר נמצאים שניים מהמבנים הגבוהים בעיר, מגדל מדריד המתנשא לגובה של 142 מ' ב 36 קומות והוא גורד השחקים השישי בגובהו במדריד (Torre de Madrid) ובניין ספרד המתנשא לגובה של 117 מ' ב 26 קומות, ומהווה דוגמה בולטת לאדריכלות המאה ה-20 בספרד.

במרכז הכיכר ניצבת אנדרטה לזכרו של הסופר והמחזאי מיגל דה סרוואנטס, מחבר "דון קישוט". למרגלות האנדרטה הגבוהה ניצבים פסלי ברונזה של דון קישוט ונושא כליו סנצו פנצ'ו ומשני צדדיה יש פסלי אבן של דולצינאה, אהובתו של דון קישוט.

Plaza de Espana/מגדל מדריד ובנין ספרד

Edificio Espana

כיכר אוריינטה (Plaza de Oriente)

הארמון נמצא מול כיכר המזרח (Plaza Oriente) . כיכר אוריינטה היא אחת הכיכרות המרשימות בעיר, כיכר רחבת ידיים ובה גנים מעוצבים, עצים נאים וספסלי ישיבה המשקיפים אל ארמון המלוכה ואל בית האופרה.

במרכזה של הכיכר פסל ברונזה של פיליפ ה - 4, מעשה ידיו של פייטרו טאקה (Pietro Tacca) בהשראת ציור של וולסקז. הפסל מוקף בפסליהם של המלכים הוויזיגוטים, שמשלו בספרד טרם הכיבוש הערבי. הפסלים תוכננו להיות מוצגים בארמון, אך מסיבות שונות הועברו לכיכר. ממול בכיכר התיאטרון המלכותי שהוא בית אופרה הגדול במדריד ואחד הנחשבים בעולם (Teatro Real) בניין שנבנה ב- 1850 במקומו של תיאטרון אוריינטה (Teatro de Oriente).

Plaza Oriente Sidewalk cafe in front of a building, Plaza de Oriente, Madrid, Spain/alamy.com Photo

ארמון המלכותי (Palacio Real)

הארמון המלכותי של מדריד הוא מעונה הרשמי של משפחת המלוכה של ספרד בעיר הבירה מדריד. הארמון הוא הגדול ביותר במערב אירופה. בעבר שימש הארמון כמשכנו של המלך חואן הראשון, כיום משמש הארמון בעיקר לטקסים לאומיים.

מלך ספרד פליפה השישי ובני משפחתו אינם מתגוררים בארמון אך עדיין הארמון הוא מעונם הרשמי.

הארמון בנוי בסגנון ניאו-קלאסי ומכיל לא פחות מ 2800 חדרים. הביקור בו כולל הצצה אל אולמות המלכים, אל חדר האוכל, חשיפה לאוסף חפצי ערך ואמנות שהשתמרו במשך השנים, כלי נגינה, כלי נשק, רהיטים ועוד.

שעות פתיחה: בחודשים אוקטובר עד מרץ הארמון פתוח מדי יום בשעות 10:00-18:00. בחודשים אפריל עד ספטמבר הארמון פתוח בכל יום בשעות 10:00-20:00

דמי כניסה: מבוגר: 10 אירו, ילדים (5-16) ופנסיונרים רק מאירופה: 5 אירו, ילדים מתחת לגיל 5 נכנסים בחינם. בנוסף, הכניסה חינם לכולם בקיץ בימי שני-חמישי בשעות 18:00-20:00, ובחורף בין השעות 16:00 -18:00 בתאריכים הבאים: 18.5, 12.10,

מהארמון המלכותי חזרנו למלון במונית.

Palacio Real de Madrid

כיכר Puerta de sol

Puerta de sol נמצאת בלב העיר מדריד ןמהווה מוקד משיכה לתיירים בגלל איזור הקניות המגוון. הרחובות המובילים לכיכר שופעים בחנויות קמעונאיות וכן בבוטיקים קטנים. האזור מיועד ברובו להולכי רגל כך שנעים ונוח להסתובב באזור. Puerta de sol היא אחת הכיכרות העמוסות והומות אדם, שחשוב לבקר בה. הכיכר סמוכה לכיכר מאיור ואין אחד, שמבקר במדריך ולא עובר את הכיכר בדרך זו או אחרת.

מגדל שעון

מגדל שעון

עוד בכיכר מגדל שעון שצלצול פעמוניו מסמן רשמית את תחילת השנה החדשה. בכיכר תוכלו למצוא אתרי תיירות רבים המסמלים תקופות שונות בהיסטוריה של ספרד בכלל וגם של עיר בירתה מדריד. סמלה של העיר הוא דב האוכל מעץ תות ואת הפסל הזה תוכלו למצוא בצד הצפוני של הכיכר.

בצדה הדרומי של הכיכר ממוקם בית הדואר ולידו שלט "ק"מ האפס". ההסבר לכך הוא כי הספרדים רואים את ספרד כנמצאת במרכז העולם ואילו מדריד היא מרכז ספרד ולכן כל ק"מ שיש לחשב מתחיל מנקודת האפס שזו הכיכר.

שלט "ק"מ האפס"

היום השלישי: חצי יום טיול לטולדו

ביום השלישי לקחנו טיול מודרך של 5 שעות משעה 15:00 עד שעה 20:00 לעבר עיר, המוזיאון טולדו. בחרנו לצאת עם חברת הנסיעות .LULIA TRAVEL ניתן להזמין כרטיסים באתר https://juliatravel.com/. הטיול מתחיל מהמשרד הראשי של החברה ב

Calle San Nicolás, nº 15 (corner Plaza Ramales) and end at Bus Parking Plaza de Oriente, Level -2.

צריך להגיע 15 דקות לפני הטיול למשרד LULIA TRAVEL

לאלו שרוצים לטייל בעצמם היציאה לטולדו מתחנת הרכבת Atocha (מרחק של 1,000 מטר מהמלון Catalonia Plaza Mayor). המרחק ממדריד לטולדו כ 70 ק"מ.

הגעה ברכבת לטולדו: מתחנת רכבת אטוצ'ה, בכל חצי שעה יוצאת רכבת. הרכבת עוצרת מחוץ לעיר - משם יש לקחת אוטובוס למרכז העיר העתיקה לכיכר סוכודובר (Plaza Zocodever) - קויים 5 ,6, 22.

בשביל להקל על הכניסה לעיר הקימו בטולדו מדרגות נעות היוצאות מ"פלאסה דה סוקודובר"

(Plaza de Zocodover) הכיכר המרכזית של טולדו העתיקה. רק כאשר מגיעים אל פסגת ההר אפשר להתחיל ליהנות מן הסמטאות הצרות שלצידם מבנים היסטוריים עתיקים.

העיר טולדו נשתמרה לאורך השנים. כל ההיסטוריה הספרדית מאז ימי הרומאים, הוויזיגותים (שהפכו אותה לבירתם), המורים והיהודים משתקפת בעיר.

בסמטאות העיר הצרות קל מאוד ללכת לאיבוד, כיכרות יפות, אתרים היסטוריים ואדריכלות מרשימה מתקופות ומסגנונות שונים, ארמונות ומנזרים, כנסיות מרשימות ושרידים של בתי כנסת עתיקים.

כנסיית אינגלזה סאן תומא (Inglesia Santo Tome)

כנסיית אינגלזה סאן תומא (Inglesia Santo Tome) בטולדו, היא כנסייה קהילתית קטנה, שראשיתה במאה ה-12 שבה נמצאת בחדר מיוחד אחת מיצירות המופת בתולדות האמנות - "קבורת הרוזן אורגז" של אל גרקו. מאז שאל גרקו השלים אותה בשנת 1588, נוהרים אנשים לקפלת מריה, דרך דלת צדדית, כדי לראות את הנס המתואר בה ואת הנס האמנותי שיצר אל גרקו.

Inglesia Santo Tome/www.spainisculture.com

"קבורת הרוזן אורגז" של אל גרקו/www.spainisculture.com

סנטה מריה לה בלנקה/ Santa Maria La Blanca

סנטה מריה לה בלנקה/ Santa Maria La Blanca הוא אחד משני בתי הכנסת שנותרו בעיר. זהו מבנה עתיק שהוקם במאה ה-12 והיה בית הכנסת הגדול בעיר שהפך במרוצת השנים לכנסייה. בית הכנסת, שנבנה בסגנון מורי עם קשתות לבנות, המעטרות את החלל הפנימי של המבנה משמש היום כמרכז לתערוכות אמנות.

מרגש מאוד לבקר בבית הכנסת העתיק ולראות את הכתובות העבריות שעדיין נותרו על הקירות.

הרובע היהודי בטולדו עבר שיפוץ ושיקום בשנים האחרונות ובין אבני המדרכות שובצו גם ריבועים קטנים מקרמיקה ועליהם הוטבעו סמלים יהודיים וכתובות בעברית.

כתובת: Calle Reyes Católicos 2

אבני המדרכות שובצו עם ריבועים קטנים מקרמיקה ועליהם הוטבעו סמלים יהודיים וכתובות בעברית

SAINT MARY THE WHITE Star of David/www.toledomonumental.com/synagogue.html

לא הרחק מבית הכנסת ברובע היהודי ניצב המבנה הגותי המרשים של כנסיית

מנזר סן חואן דה לוס רייס/ San Juan de los Reyes

מנזר סן חואן דה לוס רייס/ San Juan de los Reyes

מנזר סן חואן דה לוס רייס שהוקם במאה ה-15. המנזר בן 600 שנה, הוא שילוב מעניין בין אדריכלות גותית, מורית ועיצוב מימי הרנסאנס. החלק המעניין ביותר הוא החצר המרובעת הסגורה והיפה שמרפסות מקושתות מקיפות אותה ובמרכזה גן עצי תפוז.

כתובת: ספרד Calle de los Reyes Católicos, 17, 45002 Toledo,

San Juan de los Reyes

Claustro Monasterio de San Juan de los Reyes

Gothic Main Altar Of Monasterio San Juan De Los Reyes Stock Image/ROYALTY-FREE STOCK PHOTO

Interior de la iglesia del monasterio de San Juan de los Reyes. Toledo

היום הרביעי והאחרון

Panoramic aerial view of Gran Via, main shopping street in Madrid, capital of Spain, Europe

רחוב Gran Via

אחרי ה check out מהמלון, כאשר המזוודות בשמירה בחדר מיוחד לשמירת חפצים, יצאנו לטיול רגלי לאורכו של רחוב Gran Via הרחוב התוסס ביותר במדריד, המשמש כחלון ראווה לארכיטקטורה של ראשית המאות ה - 19 וה – 20. זהו גם אחד מאזורי הקניות החשובים ביותר בעיר ונחשב לעורק התיירות המרכזי של העיר, שבו ממוקמים גם בתי מלון ומבנים בסגנונות אדריכליים מרתקים.

יש מלונות שניתן לעשות צ'ק אאוט מאוחר בתשלום במידה והטיסה שלכם בשעת ערב מאוחרת. במלון שבו שהיינו ניתן היה לעשות צ'ק אאוט מאוחר, מקסימום עד השעה 18:00 במידה והחדר נישאר פנוי.

במקרה שלנו המלון היה בתפוסה מלאה והאפשרות היחידה היה להשאיר את המזוודות בחדר שמירת מזוודות. מה שכן אחרי הטיול לאורך הרחוב Gran Via חזרנו למלון הפעם במונית, ישבנו בבר של המלון ונהננו מהאירוח עד השעה, שבה יצאנו לשדה התעופה.

הזמנו את המונית לשדה התעופה מדלפק הקבלה של המלון. מחיר אחיד 30 יורו עד שדה התעופה.

קחו בחשבון שלפנות ערב במשך שבוע העבודה, יש עומסים בכבישים בדרך לשדה התעופה.

ניתן לפרוש את הביקור באתרים להלן או לבקר באתרים נוספים על פני יותר ימים, להאט את קצב הסיורים בעיר או לשנות את סדר הסיורים. רוב האתרים הם במרחק הליכה, במידה ולקחתם את אוטובוס התיירים "מדריד ההיסטורית" ליומיים תוכלו לשנות בקלות את סדר הסיורים ולהוסיף מקומות מעניינים.

 
 

מקומות נוספים לבקר

parque del Buen Retiro

פארק בואן רטירו נמצא באזור הפראדו בסמיכות לשער אלקלה ולמוזיאון הפראדו.

ניתן לשלב את את ביקור במוזיאון הפראדו עם יום כיף בפארק.

פארק בואן רטירו הוא הפארק המרכזי והחשוב של מדריד, בירת ספרד. הפארק משתרע על שטח של 1.4 קילומטר רבוע. הפארק מכיל בין היתר פסלים רבים, אנדרטות, ארמון Velázquez וארמון הזכוכית המשמשים כיום כאולמות תצוגה על ידי מוזיאון Reina Sofía Museum, ביתן זכוכית יפה שנבנה בשנת 1887 כדי לבסס צמחים אקזוטיים לתערוכה על הפיליפינים, אגם מלאכותי גדול שניתן לשכור סירת חתירה. ביתן הזכוכית הוא אחד הדוגמאות הטובות ביותר של ארכיטקטורת ברזל יצוק בספרד.

הפארק parque del Buen Retiro נחשב לאחד המקומות הפופולריים ביותר בעיר.

parque del Buen Retiro /www.esmadrid.com

parque del Buen Retiro /www.esmadrid.com

כיכר Cibeles ו Cibeles Founta

המזרקה Cibeles Fountain נמצאת במרכז הכיכר Cibeles. המזרקה והכיכר נבנו בין 1777 ו-1782 ע"י האדריכל ונטורה רודריגז.

פלאסה דה סיבלס היא כיכר מפורסמת ומרכזית במדריד, באזור הפראדו, שהפכה במרוצת השנים לאחד מסמלי העיר.

קבוצות הכדורגל, נבחרת הכדורגל הלאומית הספרדית, והאוהדים של ריאל מדריד נוהגות לחגוג סביב המזרקה את ההצלחות, הזכיות בגביע או באליפות.

המזרקה Cybele קיבלה את שמה מסייבל אלת הפוריות הרומית, יושבת על גבי מרכבה הרתומה על ידי שני האריות.

פסלה של האלה במרכבה עוצב על ידי פרנסיסקו גוטיירז והאריות הם פרי יצירתו של רוברטו מישל. האלה והאריות עשויים משיש ושאר הנדרטה נחצבה מאבן מאזור Redueña אזור המרוחק כ -53 ק"מ מצפון למדריד, קרוב להרי לה קאבררה.

הכיכר מוקפת בארבעה מבנים מפוארים: ארמון בואנוויסטה Buenavista Palace (המטה הכללי של הצבא), ארמון לינארס Linares Palace (אשר מאכלס את מוסד התרבות הלטינית Casa de América), סיבלס פאלאס Cibeles Palace (שהיה בעבר הדואר הראשי ועכשיו הוא מדריד סיטי הול ומרכז תרבות בשם CentroCentro), ובנק אוף ספרד.

מכיכר Plaza de Cibeles אתם יכולים לחזור ברגל למרכז העיר ובדרך לעבור דרך הרחובות הכי גדולים ומפורסמים בעיר שרובם ככולם מלאים ברשתות של חנויות בגדים.

Linares Palace

בניין המטרופולין-Metropolis building אחר מהסמלים העיקריים של Gran Via הוא בניין המטרופולין המפורסם (Metropolis building) שממוקם בפינת רחובות Alcalá ו- Gran Vía הבניין תוכנן ע"י האדריכלים הצרפתיים Jules & Raymond Février בין השנים 1907-1911 ובהמשך שולב בו פסל האלה המכונפת ויקטוריה בשנת 1975.

צעירים רבים פוקדים את המקום בין היתר לצילומי סלפי בהם ניתן ללכוד את נוף השדרה המרהיב מה

Plaza de Cibeles.

jpvargas :צילום (Metropolis Building) כיפת ביניין המטרופוליס

מגוון המסעדות של מדריד – נשאר לכם רק להזמין מקום

עבור האוכלוסיה הספרדית אוכל זה כמעט דת, ומדריד אינה שונה. העולם המפורסם של תרבות הטאפאס, העיר הזאת נהנית ממנות קטנות, בין אם במקומות רבים של טאפאס מפתה או באחת ה tabernas המסורתוית.

הוצאתי רשימה ארוכה של מסעדות מומלצות מאתרים ברשת, לבסוף שעת הצהריים הגיעה ואנחנו רעבים, פשוט נכנסנו באזור בו טיילנו לבית קפה או מסעדה. אי אפשר להגיד שיצאתי מגדרי מהאוכל בעיר, כנראה לא היינו במקומות הנכונים.

Sobrino de Botin מסעדה מומלצת לארוחת צהריים נמצאת בסמטה ליד כיכר מיור היפהפייה והיתה המסעדה האהובה על הסופר ארנסט המינגווי, שבילה תקופות ארוכות בספרד. Sobrino de Botin, שהוכתרה כמסעדה הוותיקה בעולם בספר השיאים של גינס, הוקמה כפונדק בשנת 1725 וגם כיום היא מפורסמת בזכות המאכלים הכפריים שלה הכוללים בשרים צלויים ועסיסיים עם ירקות בתנור לצד יין ספרדי משובח

כתובת: Calle Cuchilleros, 17

Kabuki Wellington מסעדת שף יפנית מוצלחת במיוחד. למסעדה שתי קומות מעוצבות בסגנון עדכני וכן סושי בר. למסעדה יש כוכב מישלן אחד והמחירים גבוהים בהתאם, אך אם ברצונכם ליהנות מארוחה ברמה גבוהה ושונה מהרגיל – המסעדה הזו מומלצת. המסעדה סגורה בצהרי שבת וראשון. לכן יש להתעדכן בשעות הפתיחה השונות של המקום. כתובת: Calle de Velázquez, 6, 28001 Madrid

Flamenco Restaurant El Corral de la Morería מסעדה זו היא המסעדה הוותיקה ביותר במדריד, שמגישה אוכל ומשלבת מופעי פלמנקו לקהל הסועדים. המסעדה ממוקמת בלב העיר העתיקה והעיצוב המיוחד משווה לה תחושה של מסעדה ששרדה את המאות ה-18 וה-19. המחירים אמנם לא זולים, אך שווים כל יורו בהתחשב בחוויה הספרדית המיוחדת שאתם הולכים לעבור. המסעדה נפתחת בשעה 19:00 ורצוי להזמין מקום מראש. יש תפריט מיוחד לקבוצות ולכן כדאי להתעדכן באתר המסעדה. כתובת: Calle Moreria, 17

Albur אם אתם מעוניינים לטעום בישול ספרדי – פאייה ושאר תבשילים מסורתיים – זה המקום הקלאסי להגיע אליו, קחו בחשבון שהמסעדה עמוסה מאוד בשעות הערב ומומלץ להזמין מראש. כתובת: Calle de Manuela Malasaña, 15 http://www.restaurantealbur.com/

Baco y Beto מדובר בבר טאפאס קטנטן ומעט שונה, שמגיש מנות מיוחדות וטעימות מאוד ושווה לעשות את המאמץ הנדרש על מנת להגיע אליו. מקום נהדר לארוחת ערב רומנטית וטעימה במיוחד. כתובת: Calle Pelayo 24, Chueca

Riveira Do Miño המטבח הגליסיאני מתמחה בדגים ופירות ים, במסעדה זאת תוכלו להזמין מגשי זוגיים ומשפחתיים של פירות ים משלל סוגים. קחו בחשבון שמדובר בארוחה שמצריכה עבודת פירוק אינטנסיבית ולא מתאימה לכל אחד. כתובת: Calle de Sta Brigida, 1

Taberna Donde el Rastro

בעלי המסעדה-בר El Rastro פתחו את המקום בסמוך לשוק, כדי שתוכלו "לברוח" לשם לאחר מסע הקניות, לאפשר לרגליים לנוח וליהנות מארוחתת צהריים טובה ומפנקת.

כתובת: Calle Arganzuela 15 28005 Madrid http://tubarrioyelmio.es/?page_id=10738

כול מה שצריך לדעת לקראת קניות במדריד

מדריד עם כמה מותגים פנטסטיים מקומיים כמו גם מותגים של מעצבים בינלאומיים. לכל אזור יש סגנונות שונים של אופנה ותקציבים שונים.

רחובות של קניות במדריד

ישנם כמה אזורים שווים לקניות:

רובע Salamanca

רובע Sol-Salamanca הוא העורק המרכזי והזוהר לקניות במדריד. ברחוב גויה הנמצא בו תוכלו למצוא מגוון בוטיקים וחנויות של מותגי יוקרה כמו שאנל ורסאצ'ה ופראדה, וגם מותגים במחירים נוחים יותר. באזור תוכלו למצוא גם חנויות של מעצבים ספרדים מובילים.

הרחובות שכדי להסתובב הם: Serrano, Velázquez, Castelló, Goya, Jorge Juan and Lagasca.

Calle Gran Via

רחוב Gran Via הוא הרחוב התוסס בעיר עם מבנים מרשימים מהמאות ה-19 וה-20. זהו גם אחד מאזורי הקניות המרכזיים והחשובים ביותר של העיר ונחשב לעורק התיירות המרכזי של העיר. הרחוב מתחיל מכיכר סול ומתפרש עד שתמצאו כל חנות ורשת בינלאומית ומקומית אפשרית. מ

Zara, Stradivarius, Massimo Dutti ועד חנות הכול בו הידועה El Corte Ingles​ הקרובה ל Callao square.

El Corte Ingles​ תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים, ממחשבים וטלפונים, עד כובעים, אופנה, נעליים, תכשיטים עד אוכל גורמה.

Corte Ingles Preciados/Sol

Chueca

אם אתם נמצאים בגראן ויה הליכה של 5 דקות תביא אתכם אל רובע Chueca .

Chueca הוא אזור אופנתי, בוהמי, שבו תמצאו הרבה חנויות קטנות אופנתיות, פריטים מקוריים, פריטי מעצבים ואזור טוב במיוחד עבור קניית נעליים.

אחד הרחובות הטובים להגיע הוא רחוב Calle Hortaleza. רחוב Fuencarral הוא מוקד קניות נוסף השווה ברובע Chueca, שהפך בשנים האחרונות לאזור הכי טרנדי בעיר. מחנויות מעצבים נחשבות כמו דיזל ופומה ועד לחנויות ובוטיקים טרנדיים, יחודיים, מודרניים ומגניבים של מעצבים מקומיים. פעם הרחוב היה אחד מאזורי העוני של מדריד, שיפוץ האזור הפך אותו לאחד הרחובות הקניות הכי טובים בעיר מדריד.

Levi’s, Brandy Melville, Mac, Lush and Intimissimi הם רק כמה מהחנויות ב Fuencarral.

כל מי שמחפש את האופנה האחרונה ימצא אותה ב Chueca.

שווקים

El Rastro Market

אם הגעתם למדריד ביום ראשון, כדאי מאוד לבקר בשוק הפשפשים אל רסטרו (El Rastro). השוק משתרע על פני בלוק שלם ומרכזו בפלאסה דה קָסקוֹרוֹ (Plaza de Cascorro). גם אם חיטוט בדוכנים הוא לא הקטע שלכם, כדאי לבקר בשוק כדי לשבת בבתי הקפה סביב הכיכר, לשתות בירה ולהביט במתרחש. השוק פעיל בימי א' ובחגים, בשעות 9:00־15:00.

טיול נעים!

מקור ותמונות

Photo by Herry Lawford/Mercado San Miguel

Photo via Mercado de San Miguel/https://www.facebook.com/MercadoDeSanMiguel/

SAINT MARY THE WHITE Star of David/http://www.toledomonumental.com/synagogue.html

Disclaimer: all images and information posted on this blog are copyrighted to their respective owners. I do not own any of the images posted unless otherwise stated. If you see your work on my site without proper credit or you would like it removed, please contact me.

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page