top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

איך לטפל במכנסי הג'ינס?


כולנו חלק מדור הג'ינס, מגמה נצחית, שאנחנו אוהבים כל כך. הג'ינס הפך לאחד הפריטים הנלבשים ביותר בעולם בכל גיל. הג'ינס משמש כיום גם את מותגי האופנה הנחשבים בעולם עבור לבוש יום יומי וגם ללבוש ערב.

ג'ינס משופשף, ג'ינס צר, ג'ינס רחב, ג'ינס עם קרעים, ג'ינס בגזרה גבוהה, ג'ינס בגזרה נמוכה, ג'ינס רגל ישרה, בויפרנד ג'ינס, ג'ינס 7/8- Cropped jeans, ז'קט ג'ינס, אוברול ג'ינס, ג'ינס בגוון אינדיגו, בשטיפת אסיד בליץ', אין כמעט סוף לרשימה זו.

עם טמפרטורות הסתיו הקרירות מגיע הבלתי נמנע, לבישת מכנסי ג'ינס. זוג טוב של מכנסי ג'ינס הוא אחד המרכיבים עיקריים במלתחה של כל אישה. כאשר קונים זוג טוב של ג'ינס, כולנו רוצים שיחזיק מעמד לנצח. רכישת ג'ינס מאיכות טובה, וטיפול נכון בגינס, יכול לשמור אותו בצורה מעולה לאורך זמן. כל ג'ינס מתכווץ מעט אחרי הכביסה ומתרחב שוב ומתאים עצמו למבנה הגוף לאחר הליכה קצרה איתו. מכנסי ג'ינס עם תוספת קטנה של בד סינטטי כמו אלסטן, כאשר בד המכנסיים משלב 98% כותנה איכותית עם 2% אלסטן/ליקרה, במקרה כזה הג'ינס יתרחב פחות, ישמור על הגזרה והמידה המקורית וישמור טוב יותר על הצורה אחרי כביסה, לא יתרחב, בהשוואה לג'ינס העשוי 100% כותנה.

עכשיו הכול תלוי רק בכם.

טריקים פשוטים שיעזרו לכם לטפל טוב יותר בג'ינס שלכם. הג'ינס ישמר זמן רב יותר וימשיך להראות טוב כמו ביום שקניתם אותו.

איך לטפל בגינס?

כאשר שוטפים את הג'ינס בפעם הראשונה, רצוי להוסיף שתי כפות של מלח כדי לשמור על הצבע.

ישנם סוגי ג'ינס שרצוי לכבס בפעם הראשונה בנפרד.

רצוי לעקוב אחרי הוראות הטיפול המומלצים.

כאשר מכבסים, הפכו את הג'ינס מבפנים החוצה כדי למנוע דהיית צבע או גרוע מזה, שהצבע מהג'ינס יעבור לבגדים אחרים שנמצאים באותה מכונה.

רצוי לסגור את הרוכסנים או כפתורים.

יש לכבס את הג'ינס במים קרים, או לא יותר מ 30 מעלות, כביסה עדינה עם סחיטה.

לתלות את הג'ינס בצל, ללא שימוש במייבש. לפני התלייה לייבוש מצמידים זה לזה את תפרי הצד בקיפול של המכנסיים ומנערים חזק ותולים לייבוש. אחרי הייבוש ניתן לגהץ את הג'ינס.

על מנת לשמור על מרקם אחיד של הג׳ינס הגולמי ולא לפגוע בצבע ובסיבים, צריך לכבס אותו כמה שפחות.

רצוי לכבס את הג'ינס רק בעת צורך.

אם הגינס מתחיל להריח ואתם מאלה, שמשתדלים לא לכבס את הגינס לעיתים תכופות, ניתן לשים את הגינס על חבל כביסה או קולב ולאוורר אותו לפחות ל 24 שעות. ניתן להשתמש בתרסיס ריח לבדים כדי להסיר ריחות לא נעימים.

פתרון חלופי להיפטר מריחות, הוא להשקיע כמה דקות באמצעות מגהץ קיטור. לא לגהץ ישירות על בד, כדי לא לשנות את הגימור המקורי של הג'ינס.

חדשות טובות לכל מי ששונא לעשות כביסה. יש כאלו שלא מכבסים בכלל את הג'ינס כדי להשאיר את הג'ינס במראה הראשוני שלו או מקסימום שמים את הג'ינס במים קרים בתוך האמבטיה עם מעט מעט נוזל כביסה עדין לכביסה ביד, לא לשפשף, רק להפוך את הג'ינס, לחזור אחרי כמה זמן ולשטוף היטב. אלמנטים טבעיים כמו קצת לכלוך, ושמן גוף יכולים להוסיף יופי ואופי לג'ינס.

ייבוש באוויר הצח הוא הטוב ביותר אם אתם רוצים להאריך את תוחלת החיים של הג'ינס. עדיף לתלות את מכנס הג'ינס בבית או לתלות אותם מחוץ למקור של אור השמש. אם החלטתם לייבש את המכנס בתוך הבית, רצוי לשים מגבת ישנה מתחת למתקן הייבוש כדי שצבע הג'ינס, שידהה לא יכתים את הרצפה.

הג'ינס עשוי להיות קצת נוקשה לאחר ייבוש באוויר. לכן ניתן לשים אותו במייבש הכביסה על חום נמוך ביותר לכמה דקות כדי לרכך אותו.

טיפ: שיטה זו מתאימה גם למגבות, תחתונים, חלוקי רחצה ועוד פריטים שניתן לשים במייבש אבל מעדיפים לייבש באוויר הצח ובכל זאת להרגיש את הפריט רך למגע.

יש להימנע מאקונומיקה גם בג'ינס כהה וגם בגינס לבן. במידה והג'ינס מוכתם, רצוי להשאיר את הכתם להתייבש ואז לגרד את הכתם עם הציפורן. כתם במכנסי גינס לבן ניתן להכניס למכונת הכביסה ללא אקונומיקה. בג'ינס לבן אקונומיקה יכולה לגרום לג'ינס להצהיב ולא להראות טוב.

ניקוי יבש גורם לג'ינס להריח טוב ולהראות טוב, אבל הכימיקלים יכולים להחליש את הבד באיטיות ולגרום לגימור מבריק.

בהצלחה!

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page