top of page
  • תמונת הסופר/תilana biller

רוצים להריח נהדר אבל לא בטוחים איזה כמות בושם לשים ובאיזה אופן


נקודות בגוף ששמים בושם

אין כמו בושם טוב כדי שיזכרו אתכם. כל ריח ישאיר את החותם האישי שלכם. הריח הוא מעורר זיכרון החזק ביותר. רוצים להריח נהדר, אבל לא בטוחים איזה כמות בושם לשים באיזה אופן מומלץ להתיז בושם והיכן לשים אותו, בכדי ליהנות מריח נעים ורענן לאורך כל שעות היום.

כדי להפוך את ריח הבושם שלכם להחזיק זמן רב יותר, הנה כמה הצעות:

את הבושם שמים על הגוף אחרי המקלחת ולפני שמתלבשים. רוב הבשמים מכתימים את הבגדים או את התכשיטים בייחוד את הפנינים, למעט או דה טואלט שבדרך כלל לא משאיר כתמים.

יש להתיז את הבושם מרחוק, לפחות 20 סנטימטר מהעור.

בושם של שנל

כדי שבושם יורגש ויישאר על גופכם לאורך זמן מומלץ להתיזו בנקודות הדופק, שהם המקומות הנכונים ביותר להתיז בושם בגוף ובאזורים החמים ביותר בגוף. נקודות הדופק בשורש כף היד, מאחורי תנוכי האוזניים ובחזה. נקודות נוספת, הכפל הפנימי של המרפק, על העורף ליד העורק הראשי, באזור הברכיים ואזור הטבור. מומלץ להתיז סביבו טיפה או שתיים. הטבור הוא אזור שומני בגוף ולכן "לוכד" את הריח למשך שעות רבות.

למי שלא רוצה ניחוח חזק מידי של הבושם ניתן להתיז באמצעות שיטת "הענן"- התיזו ענן של בושם לאוויר ו"עברו" דרכו, כך הריח יעטוף אתכן ללא המגע האלכוהולי על הגוף.

מומלץ להזליף בושם על קו השיער בכמה נקודות במצח, ברקות וכדומה. אין להתיז בושם על השיער מכוון שבשמים רבים מכילים אלכוהול או חומרים, שיכולים לייבש את השיער ולגרום לו נזק. במקום זאת צריך לבחור בושם שעוצב במיוחד עבור השיער מכיוון שריח טוב בשיער הוא דרך נהדרת להריח נהדר לאורך כל שעות היום. הריח בשיער מחזיק מעמד למשך פרק זמן ארוך יותר מאשר הריח מחזיק על הגוף.

בושם של שנל

בושם על עור שמן סופג ריח טוב יותר ונשמר ליותר זמן, לכן בהחלט ניתן להתיז את הבושם על עור, שנמרח קודם בתחליב גוף, רצוי לשים לב שאין התנגשות בין הניחוחות או להשתמש בתחליב גוף ללא ריח. הכי טוב להשתמש בקרם גוף או תחליב הזהה לבושם, מה שגם מעצים את ניחוח הבושם וגורם לו לשרוד שעות רבות יותר על הגוף, ואם לא אז בקרם גוף בעל ניחוח ניטראלי.

טיפ נהדר שהבושם שלכם יישאר לאורך זמן, הוא למרוח וזלין על העור, במקום שאתם מתכוונים להתיז את הבושם.

כמו כן, מומלץ להשתמש בדאודורנט בריח הבושם, או בדאודורנט נטול ריח.

אין להתיז על הבגדים כי רוב הבשמים מכתימים, למעט או דה טואלט שבדרך כלל לא משאיר כתמים. שנית התזה על הבגד לא עוזרת בדרך כלשהי להפצת ריח הבושם.

אין לשפשף את הבושם על הגוף לאחר ההתזה, זוהי תופעה נפוצה אשר נשים רבות עושות בייחוד בפרקי כף היד, כדי לחמם את העור או לפזר את הריח. יש לתת לבושם להתמזג לבד מאחר ועצם השפשוף פוגע בניחוח, מפרק את המולקולות שלו ומעכב את התפתחותו על העור.

לא להגזים. אנחנו נוטים בקלות להתרגל לריח הבושם, כך, שלפעמים אנחנו שמים קצת יותר מידי, רק כדי להיות מסוגלים להריח את הבושם. ואז ריח הבושם הופך למאוד לא נעים לסביבה או גורם לכאבי ראש ויוצר רושם הפוך.

בושם של שנל

כדאי לגוון ולהחליף את הבושם של הקיץ בבושם של חורף. בחורף כאשר האוויר יבש וקר, מומלץ להשתמש בניחוחות חזקים או בבשמים שהם או דה פרפיום, שהם כבדים יותר, בעלי ניחוח דומיננטי יותר ובחודשים החמים, מומלץ להשתמש בניחוחות של עשבי תיבול, פירות הדר ופרחים טריים.

חום, או ולחות יכולים לקלקל את התרכובות של הבושם ולגרום לבושם להיות פחות ריחני. כדי לשמור על הבושם, יש לאחסן את הבושם במקום קריר, הרחק מאור השמש. לא רצוי לשמור את הבושם בחדר האמבטיה או במקלחת, חום ולחות במקלחות ובאמבטיה גם יכולים להזיק מאוד לבושם.

חשוב לזכור: אם מתיזים בושם עם אלכוהול, יש להימנע לעשות זאת על אזורי הגוף החשופים לשמש, וזאת בכדי למנוע הופעת פיגמנטציה על העור.

"המפתח לניחוח טוב הוא העידון"

 

 

 

 

{my private collection}

אוסף פרטי

a place for things i love

 

  • Facebook Classic
  • Instagram Social Icon
bottom of page